وهابیت روبروی اسلام ایستاده است

خبرگزاری شبستان: مسئول آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم وهابیت را نقطه مقابل شیعه ندانست و گفت: وهابیت روبروی اسلام ایستاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، محمد علی سلیمانی، مسئول آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امروز (24بهمن) در همایش آموزشی مبلغین شهر شیراز که با عنوان "مرزبانی از مکتب اهل بیت (ع)" که در تالار آزادی شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه در بحث فرق و ادیان و عرفان های نوظهور 11 منطقه آسیب پذیر در کشور شناسایی شده است، گفت: در این مناطق دوره های تربیت مدرس معارف اسلامی در حال برگزاری است.


وی با اشاره به اینکه این دوره ها شامل نقد مسیحیت تبشیری، تصوف انحرافی، عرفان های نوظهور، بهائیت، باستان گرایی و زرتشتی گری است، اضافه کرد: باید در گام اول مبارزه روحانیون هر استان تقویت، آسیب ها شناسایی و اولویت بندی شوند.


سلیمانی بر لزوم توجه به ظرافت و حساسیت انجام برنامه ریزی ها در این بخش، یادآور شد: یک روحانی باید موارد دینی را طوری بیان کند که شبهات بر آن وارد نشود و این افراد باید به مباحث علمی و مستندات مجهز باشند.


این مقام مسئول، وهابیت را نقطه مقابل شیعه ندانست و تصریح کرد: وهابیت روبروی اسلام ایستاده است و از این رو افراد باید برای مقابله با وهابیون خود را به مستندات دینی و مذهبی برگرفته از آیات وحی، مسلح کنند.


سلیمانی برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در این زمینه توسط دفتر تبلیغات حوزه علیمه قم را از جمله برنامه ها برای مقابله با فرقه ضاله وهابیت خواند و افزود: تاکنون 2 دوره آموزشی در شیراز برگزار شده است.


این مقام مسئول از آمادگی برای ارائه محصولات مذهبی، نتایج پژوهش ها و اجرای برنامه های ویژه برای استان فارس و نقاط آسیب پذیر در سال آینده خبر داد.

 

بر اساس این گزارش در ادامه، حجت الاسلام شکرالله دانش، معاون آموزشی، پروهشی و فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس نیز با اشاره به اینکه ما در استان فارس در بحث فرق و مذاهب شرایط ویژه ای داریم، گفت: انواع آسیب های اجتماعی و نهله های فکری مختلف و ادیان در این استان وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم مبلغ موفق باشیم باید جدید ترین روش ها آشنا باشیم، افزود: در برخی از شهرهای استان ناامید شده و برای فعالیت خود به روستاهایی در استان رفته و با استفاده از ضعف مالی و فرهنگی در برخی از مناطق دور افتاده استان بهره برداری کرده اند.
 


خاطر نشان می شود، همایش آموزشی مبلغین شهر شیراز با عنوان "مرزبانی از مکتب اهل بیت (ع)" به همت سازمان تبلیغات اسلامی فارس در تالار آزادی شیراز برگزار شد.


پایان پیام/

کد خبر 343174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha