کانون های فرهنگی مساجد باید جنگ نرم را به خوبی رصد و ارزیابی کنند

خبرگزاری شبستان:امام جمعه شهرستان باشت به جنگ نرم اشاره کرد و افزود: کانون ها باید این جنگ را رصد و ارزیابی کرده و راهکارهای مقابله با این جنگ را در جهت مثبت استفاده کنند.

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی، امام جمعه شهرستان باشت فعالیت کانون های فرهنگی را حرکتی ارزنده در مساجد دانست و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به این که مساجد همیشه به عنوان سنگر محسوب می شوند، جزو پایگاه های اسلامی بوده و بهترین مکانی است که انسان می تواند از آن بهره برداری دینی و فرهنگی داشته باشد.

 

حجت الاسلام عبودی افزود: همیشه بهترین مکان برای نشر معارف دینی مسجد بود؛ لذا کانون مساجد وقتی جایگاه آن مسجد باشد، اثرگذاری ویژه ای را خواهد داشت.

 

وی اظهار داشت: در کنار این اثرگذاری مسجد لازم است که کانون های فرهنگی هم فعالیت ها را به روز کنند.

 

این مسئول عنوان کرد: آنچه که بنده اعتقاد دارم این است که اعضای کانون ها فعالیت خوبی انجام داده و می دهند و بی انصافی است که زحمات فعالان فرهنگی در مساجد را نادیده بگیریم؛ ولی به نظر می رسد فعالیت ها اگر به روز باشند، موثرتر و کارسازتر است.

 

حجت الاسلام عبودی گفت: به روز شدن به این معنا که با توجه به تعبیر نخست مقام معظم رهبری تهاجم فرهنگی بود و سپس شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و در نهایت جنگ نرم را مطرح کردند که کانون ها باید این جنگ را رصد و ارزیابی کنند و راهکارهای مقابله با این جنگ را در جهت مثبت استفاده کنند.

 

وی به ذکر مثالی در این زمینه اشاره و عنوان کرد: دشمنا با طرح چهره به چهره در حال فریب دادن، گمراه کردن و القای شبهات اعتقادی به جوانان هستند ما هم از طریق چهره به چهره با جوانان ارتباط برقرار کرده و مسایل اعتقادی جوانان را جواب داده و از کارشناسان مجرب، قوی و خوش فکر دینی در این زمینه استفاده کنیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت اذعان داشت: جوانان ما همگی شیعه، پاک و متدین هستند ولی گاهی اوقات با تبلیغات سوء به این سمت منفی کشیده می شوند که اگر در کانون های مساجد به این سبک عمل شود، موفقیت بیشتری را خواهد داشت.

 

حجت الاسلام عبودی در ادامه به عملکرد کانون های فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: کانون ها در حد توان فعالیت هایی انجام داده اند ولی بدون عیب و نقص نیستند و در بحث تجهیزاتی که به کانون ها اهداء می شود حقیقتا بعضی از این کانون ها راکد هستند و فعالیتی ندارند.

 

وی یادآور شد:باید نظارت ها از طرف استان و شهرستان بیشتر باشد و با ارزیابی کانون ها این اقلام فرهنگی به کانون های فعال اهدا شود.

 

امام جمعه باشت گفت: ما اگر اسمی از کانون مساجد می بریم فعالیت این کانون نباید فقط مختص مساجد باشد؛ بلکه باید این برنامه های فرهنگی به مناسبت های مختلف در خانه ها هم برگزار شود که این موضوع فضای خانواده ها را معنوی می کند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 343474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha