افراد متکلف در شمارمخاطبان قرآن قرار می گیرند

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان این سازمان که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، گفت: افراد متکلف در شمارمخاطبان قرآن قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، محمد سلیمانی امروز (8اردیبهشت) در این مراسم گفت: کسانی که به سن تکلیف می رسند در شمار مخاطبان قرآن قرار می گیرند و این افراد از این به بعد باید همه اعمال و رفتار خود را مطابق فرمایش قرآن و روایت اسلامی تنظیم و اجرا کنند.

 

وی با تاکید بر خواندن نماز اول وقت، افزود: افرادی که به سن تکلیف رسیده اند باید تمام نمازهای واجب خود را بویژه نماز صبح که از نورانیت فوق العاده ای برخوردار است، در وقت خود به جا آورند.


رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نماز را کلید جلب رضای الهی و بهترین راه برای دوری از گناهان دانست و تصریح کرد: انجام فرایض الهی موجب نزدیکی انسان به خداوند می شود.


این مقام مسئول به تربیت فرزندان و بهره‌گیری از الگوهای رفتاری مناسب و اسلامی آنان اشاره کرد و اظهار داشت: رعایت حجاب از واجبات مورد تاکید اسلام بوده و دانش آموزانی که به سن تکلیف می رسند موظف به رعایت آن هستند.

 

سلیمانی در ادامه گفت: سازمان بنیاد شهید یک سازمان فرهنگی و اجتماعی است و رسالت آن انجام کار فرهنگی است و دیگر کارهای بنیاد نیز مقدمه ای برای رسیدن به این مهم است.


وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسئولیت خطیر و رسالت سنگینی است که به معانی اخص بر دوش بنیاد است و همه سازمان ها به معنای عام باید در راستای آن تلاش کنند.


رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در ادامه مطلب فوق اظهار داشت: این همان رسالتی است که بردوش امام حسین(ع) بود و امروز عزت و سربلندی و احیای ارزش های دینی به برکت کاری است که آن حضرت انجام داد.


این مقام مسئول تصریح کرد: در عصرما نیز امام خمینی(ره) این حرکت را احیا کرد و جمعی از جوانان این مرزو بوم امام راحل(ره) را یاری کردند و امروز پیشرفت های جامعه ما برگرفته از مجاهدت های امام(ره)، شهدا و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.


وی با بیان اینکه، امنیت به عنوان یک زیر ساخت برای کارهای، عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و... به برکت خون شهیدان به دست آمده است، افزود: لذا کسانی که به عنوان خادم فرهنگ ایثار و شهادت در بنیاد انجام وظیفه می کنند رسالت بزرگی برعهده دارند و باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.


سلیمانی اظهار داشت: کارکنان بنیاد شهید سرمایه های ارزشمندی هستند که در زمینه خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه تلاش می کنند.


وی تصریح کرد: انسان می تواند با امکانات و ابزارهایی که در اختیار دارد زمینه پیشرفت همه جانبه را در جامعه فراهم کند لذا خدمت رسانی به همکاران و توجه به نیروی انسانی یک وظیفه خطیر سازمانی است.


این مقام مسئول با بیان اینکه هر سازمانی که بخواهد آینده درخشانی داشته باشد و در همه زمینه ها پیشرفت کند باید برای بالا بردن توانمندی کارکنان خود هزینه کند، گفت:سازمان بنیاد شهید استان با همه تنگنا ها در سال گذشته کارهای خوبی را در زمینه خدمت رسانی به کارکنان بنیاد و خانواده ها آنان انجام داده که سفرهای زیارتی و گرفتن سهمیه حج از جمله این کارها است.

 

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به اینکه توجه به همکاران و مسائل معنوی و معیشتی آنها همواره در دستور کار بنیاد بوده، خاطرنشان کرد: این بنیاد سال گذشته در زمینه ستادهای اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر، رعایت حجاب و عفاف و...جزو دستگاههای موفق بوده است.

 

گفتنی است، در ادامه این مراسم چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا شد و در پایان از 33 نفر از فرزندان کارکنان سازمان بنیاد شهید استان که به سن تکلیف رسیدند با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 34454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha