همایش علم آموزی و سبک زندگی دینی در قزوین برگزار شد

خبرگزاری شبستان: با حضور عضو و دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولان استانی همایش علمی، آموزشی و دانشجویی با عنوان "علم آموزی و سبک زندگی دینی" در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، رئیس اداره فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین پیش از ظهر امروز (29 بهمن) در همایش علم آموزی و سبک زندگی دینی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: بر اساس حدیثی از حضرت علی (ع) فردی که اقتدار علمی داشته باشد غالب بر هر کاری است و از همین رو نیز می توان گفت علم آموزی بسیار مهم و واجب است.
 

علی اصغر کشاورز ادامه داد: امروز همایش علم آموزی و سبک زندگی دینی با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شده است که 262 مقاله به این همایش رسیده است و در سال اول برگزاری این فراخوان 60 مقاله و در سال گذشته نیز 157 مقاله به دبیرخانه رسید که افزایش تعداد مقالات را در سال جاری شاهد هستیم.
 

وی با اشاره به اهداف این همایش تصریح کرد: مهمترین هدف کمیته امداد در برگزاری این همایش ارتقا سطح علمی دانشجویان، تقویت باورهای دینی دانشجویان و ارتقای سطح تحصیلی دانشجویان است و از طرفی با توجه به اینکه موضوع پژوهش در کشور مغفول مانده است و این بحث نیز مورد تأکید رهبری است توجه به پژوهش هدف دیگر این همایش است.
 

رئیس اداره فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خاطر نشان کرد: آشنایی دانشجویان با نخبگان علمی و استعدادهای درخشان و استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
 

وی توضیح داد: این همایش در سال جاری در استان های مختلف با موضوعات متنوع نظیر خانواده و سبک زندگی دینی، کار و سبک زندگی دینی، اوقات فراغت و سبک زندگی دینی و غیره برگزار می شود که در قزوین علم آموزی و سبک زندگی دینی عنوان این همایش را به خود اختصاص داده است.
 

کشاورز یادآور شد: اقدامات برای برگزاری این همایش از آبان ماه آغاز شد و تیم کارشناسی در این راستا شکل گرفت و هشت نفر از اساتید دانشگاه برای ارزیابی مقالات انتخاب شدند که کار بررسی و داوری مقالات را بر عهده گرفتند و مقالات برتر انتخاب شد.
 

در ادامه دبیر علمی همایش علم آموزی و سبک زندگی دینی اظهار کرد: نوشتن یکی از موضوعات اساسی در انتقال فرهنگ و انتقال تجربیات است و عامل رشد و ترقی انسان نیز محسوب می شود و با نوشتن و آثار مکتوب است که می توان هویت تاریخی کشور را سنجید.
 

علی قاسم زاده افزود: برای نوشتن یک کار علمی باید توانایی هایی در نویسنده باشد که داشتن ادراک حسی و عقلی قوی، مسئله یابی و درک عمیق فلسفی، دقت نظر، داشتن چارچوب نظری و تحقیقی، صبر و پشتکار، آشنایی با رمز و راز نگارش و غیره از جمله این موارد است.
 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به 262 مقاله ای که به دبیرخانه همایش رسید هشت تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، این مقالات را بردسی کردند که داوری در پنج مرحله انجام شد و مقالات برتر انتخاب شدند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 344691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha