دارالعباده بودن یزد رسالت سنگینی بر دوش آیندگان این استان می باشد

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد دارالعلم و دارالعباده بودن یزد را رسالت سنگینی بر دوش آیندگان و نسل امروز و فردای این استان دانست .

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد سید محمد میرمحمدی استاندار یزد امروز(1 اسفند) در هشتمین مراسم تجلیل از حوزویان استان یزد ،با اشاره به ویژگی های برجسته استان یزد گفت:دارالعلم و دارالعباده دو ویژگی برجسته استان یزد می باشد که در تار و پود اجتماعی مردم آن رسوخ کرده است.


وی با بیان اینکه این دو ویژگی رسالت سنگینی را برای آیندگان و نسل امروز و فردای استان ایجاد نموده است افزود:جهت حفظ این ویژگی ها در استان چندین دغدغه وجود دارد که باید برای آن ها راهکارهایی اندیشیده شود.


استاندار یزد مهاجر پذیر بودن استان به دلیل موقعیت مناسب کاری را نخستین مشکل استان دانست واظهار داشت: حضور افرادی غیر بومی با فرهنگ های متفاوت مشکلاتی را در استان به وجود آورده است که باید برای حل آن چاره ای اندیشیده شود.


وی با اشاره به فعالیت دانشگاه های مختلف در استان یزد گفت: حضور دانشجویان از استان های دیگر با فرهنگ های متفاوت نیز باعث شده است در استان شاهد به وجود آمدن چندگانگی فرهنگی باشیم.


میرمحمدی گسترش شبکه های اجتماعی را سومین دغدغه در جهت حفظ این بار سنگین دانست و افزود: رشد روز به روز این شبکه ها تهدیدی جدی برای حفظ غیرت مذهبی جوانان این آب و خاک می باشد.


وی با اشاره به تهدیدات پیشروی جوانان تصریح کرد:ما باید تمامی درهای بازگشت را برای جوانانی که گمراه شده اند بازنماییم.


استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از جایگاه استان در بخش های مختلف گفت:استان یزد با 10 شهرستان و یک میلیون و 74 هزار نفر جمعیت 8 استان بزرگ کشور به شمار می آید.
وی تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان را 44 مرکز اعلام کرد و گفت:در حال حاضر 80 هزار دانشجو در استان یزد مشغول تحصیل می باشند.
 

میرمحمدی سهم استان یزد را از تولید ناخالص کشوریک و شش دهم درصد اعلام کرد وافزود:وجود جاذبه های گردشگری و بافت قدیمی زمینه های مناسبی را برای حضور گردشگران در استان ایجاد نموده است.


وی کمبود آب را مهمترین مشکل استان دانست و اظهار داشت:مردم این دیار با کار و تلاش خود توانسته اند علیرغم مشکلات کمبود آب در تعدادی از محصولات رتبه های برتر صادرات را در کشور به خود اختصاص دهند.


استاندار یزد با اشاره به توانمندی های استان در بخش صنعت تصریح کرد:در حا لحاضر 14 شهرک صنعتی،16 ناحیه صنعتی و 1 منطقه ویژه در استان مشغول فعالیت می باشند.


وی افزود:اکنون 45 درصد کاشی،25 درصد محصولات نساجی و 15 درصد فولاد کشور در استان یزد تولید می شود.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 345483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha