عمل انسان بهترین مبلغ برای آیین و مذهب او می باشد

خبرگزاری شبستان: آیت الله العظمی سبحانی مرجع گرانقدر عالم تشیع گفت: عمل انسان بهترین مبلغ برای آیین و مذهب او می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله العظمی جعفر سبحانی از ماجع عظام تقلید ظهر امروز (1 اسفند) در هشتمین همایش تجلیل از فرهیختگان حوزه های علمیه و مراسم عمامه گذاری طلاب یزد ،گفت:عمل انسان بهترین مبلغ برای آیین و مذهب او می باشد.


وی خطاب به طلاب تازه معمم شده گفت:شما از اکنون به طور رسمی سرباز امام زمان (عج) می باشید و باید رفتار،اعمال و کردار شما با مردم عادی تفاوت داشته باشد.


آیت الله سبحانی بر رعایت اخلاق در عمل تاکید کرد و اظهار داشت: شما طلاب باید در درجه اول اخلاق و عملتان مبلغی برای اسلام باشد.


وی با بیان اینکه در کتاب ها آمده است مرد است و کار خطاب به طلاب گفت: برای موفق بودن در زندگی یک کار را برگزینید و از پرداختن به چند کار به صورت همزمان پرهیز نمایید.

این مرجع عالیقدر بر ضرورت استفاده از زمان تاکید کرد و افزود:باید در تمام اوقات به فکر تحصیل باشید به طوریکه خود من به دلیل علاقه به حفظ قرآن در صف نانوایی قرآن را حفظ نمودم.


وی با یادآور شدن خصوصیات برجسته امام خمینی (ره) تصریح کرد: اگرچه امام دارای خصوصیاتی چون عبادت،زهد،اخلاص ، شجاعت و ... بودند اما آن چیزی که باعث پیروزی امام (ره) در انقلاب شد علمیت ایشان بود.


آیت الله سبحانی ادامه داد: این علمیت امام بود که باعث جلب همگان به سوی ایشان شد و انقلابی با این عظمت را ایجاد نمود.


وی با اشاره به زندگانی ائمه اطهار در دوران مختلف و تلاش های آن ها در جهت حفظ و گسترش اسلام افزود:پس از غیبت کبری امام عصر (عج) این علما بودند که در برابر تهاجم دشمنان سینه سپر و در جهت حفظ و گسترش اسلام تلاش نمودند.


این مرجع عالیقدر با اشاره به سخن امام حسن عسکری (ع) که می فرمایند :علمای ما سنگرنشین و محافظ و مراقب اسلام انقلاب هستند اظهار داشت:در عصر حاضر و رشد وسایل ارتباط جمعه مانند اینترنت این وظیفه و مسولیت سنگین تر شده است به طوریکه دشمنان شبهه ای را ایجاد و ا ثانیه بعد آن را در سراسر جهان منتشر می سازند.


وی با اشاره به وظیفه خطیر حوزه های علمیه در عصر حاضر گفت: حوزه های علمیه باید استعدادها را شناسایی نمایند آن را جهت دهی کنند و حوزه هارا به سمت تخصصی شدن هدایت نمایند.


آیت الله سبحانی تصریح کرد:باید سایت هایی با حضور کارشناسان و روحانیون متخصص در زمینه های مختلف ایجاد شود تا به محض آنکه شبهه ای در جامعه ایجاد شد سریعا آن شبهه را بررسی نماید و پاشخگوی آن باشد.

 

وی بر لزوم احساس مسولیت از سوی علما و روحانیون در قبال جامعه تاکید کرد و گفت: ما نیز باید همانند دشمنان خود را مسلح نماییم تا بتوانیم شیعه را در برابر گزندهای مختلف حفظ تماییم.

این مرجع عالیقدر با اشاره به وجود علمایی گرانقدر در طول تاریخ که از شیعه و اسلام به خوبی حمایت نموده اند افزود: هدایت باید از همان راهی نفوذ نماید که گمراهی نفوذ کرده است تا بتواند تاثیرگذار باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از استان یزد به عنوان خواستگاه علم و مرکز استعداهای سرشار یاد کرد و اظهار داشت: ازعظمت بزرگانی که در یزد بوده‌اند باید انگشت حیرت به دندان گرفت .


آیت الله سبحانی با بیان اینکه اگر حوزه نبود اکنون دیانتی نیز در ایران نبود افزود:کوشش های انسان های بالا همتی چون مدرسی ها،فرسادها، خراسانی، طباطبایی، حائری، اعرافی،خاتمی و ... باعث به وجود آمدن این دیانت شده است.


وی با اشاره به وجود استعداهای فراوان در استان یزد گفت: مرحوم آیت الله طباطبایی می فرمود : استعداد در ایران در 3 نقطه فراوان تر از جاهای دیگر است: یزد ،اصفهان و شیراز.

آیت الله سبحانی با اشاره به بخشی از خاطرات خود در استان یزد گفت: در سال 1334 که من در یزد بودم تنها یک زندانی در یزد وجود داشت که آن هم یزدی نبود که این امر نشان دهنده دوری مردم این دیار از گناه، جرم و فساد بود.

وی افزود: باید از شخصیت های موجود در استان استفاده نمود و حوزه ها را فعال و به سمت تخصصی شدن سوق داد تا یزد به معنای واقعی کلمه دارالعباده شود. 

این مرجع عالیقدر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: از دانش‌آموزان می‌خواهیم تا وقت نگذشته، برای ثبت‌نام مراجعه کنند تا انشا الله این استعدادها در کنار تلاش اساتید چراغ علم و دین را روشن نگه دارند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 345526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha