کتاب تخصصی فقهی و حقوقی پدیده قاچاق کالا و ارز رو نمایی می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از رونمایی کتاب تخصصی فقهی و حقوقی پدیده قاچاق کالا و ارز در نخستین نشست تخصصی مبانی فقهی حقوقی قاچاق کالا و ارز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، عصر امروز( یکم اسفند) در نشست خبری پیرامون برگزاری نخستین نشست تخصصی مبانی فقهی حقوقی قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از پدیده های ناسالم در کشورها وجود پدیده قاچاق کالا و ارز است.

 

 وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات در زمینه گسترش فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و ارز می تواند از ظرفیت عظیم شبکه ای دینی و اجتماعی استفاده کند، تاکید کرد: 65 هزار مسجد، 70 هیئت مذهبی، 40 هزار ذاکر و مداح اهل بیت(ع) و 60 مبلغ فعال در سطح کشور ظرفیتی است که با فعال سازی این شبکه فرهنگی دینی می توان نظام اسلامی را در جهت پیشرفت و تعالی پیش برد.

وی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا و ارز در عرصه های مختلف اجتماعی مانند فرهنگ، اخلاق، تربیت، سبک زندگی و غیره مشکلات عمده ای به وجود آورده است، افزود: این پدیده در عرصه مسائل سیاسی استقلال کشورها را دچار مخاطره می کند.


حجت الاسلام مرویان حسینی پدیده قاچاق را باعث بروز بحران در عرصه مسائل اقتصادی و پیشرفت کشور دانست و بیان کرد: همچنین این پدیده در تدبیر بر نسل نو و انتقال ارزش های خودی نیز تاثیرات منفی خود را بر جامعه می گذارد.


وی تصریح کرد: در کشور ما طبق ضوابط سازمان ها تلاش شده است که کمیته فرهنگی ستاد قاچاق کالا و ارز در عرصه دینی و فرهنگی اقداماتی را به منصه ظهور رساند.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه دراین همایش پژوهش های گسترده اجتماعی، حقوقی، فقه حقوق اهل تشیع و تسنن و غیره به صورت مقاله ارائه می شود، بیان کرد: در این خصوص کتاب تخصصی فقهی و حقوقی پدیده قاچاق کالا و ارز که پیش از این در جامعه وجود نداشت به چاپ رسید که این کتاب در روز همایش رونمایی خواهد شد.


وی با بیان اینکه در این همایش از حضور نخبگان و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی، قضات، مدیران و فعالان فرهنگی بهره مند خواهیم شد، گفت: مسئولان نقش آفرین در زمینه روشن گری اجتماعی پدیده قاچاق کالا و ارز سخنرانی خواهند داشت.


حجت الاسلام مرویان حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاخیر یکساله برگزاری این همایش، اذعان داشت: در این مدت زمان قانون کنترل قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و تصویب بود که این قانون در تاریخ 3 دی سال جاری به تصویب رسید و همین امر فرصتی برای فضاسازی علمی، فرهنگی، اجرایی و دست اندرکاران در این حوزه را فراهم کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 345537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha