طرح بیمه آتیه ایتام در بین مددجویان کمیته امداد اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل صدقات، انفاقات و امور اجرایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از اجرای طرح طاها « بیمه آتیه ایتام» در بین مددجویان این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، علی سنایی، مدیرکل صدقات، انفاقات و امور اجرایی کمیته امداد امام خمینی(ره) شب گذشته در نخستین نشست توجیهی طرح طاها که در استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در دهه های اخیر رویکرد امداد نسبت به خانواده ها تغییر پیدا کرده است و امداد با نگاه توانمندسازی خانواده ها تک تک اعضا را به تناسب و ماهیت فرد مورد حمایت قرار می دهد.

 

وی همچنین اضافه کرد: طرح تکریم سالمندان، ارائه خدمات به افراد بیمار، خدمات فرهنگی، خدمات عمرانی و معیشتی از جمله اقداماتی است که امداد در حمایت از مددجویان با رویکرد توانمندسازی انجام می دهد.

 

مدیرکل صدقات، انفاقات و امور اجرایی کمیته امداد در ادامه به وضعیتی معیشتی ایتام نیز اشاره داشت و بیان کرد: قبلا اینگونه بود که حمایت از این افراد برای گذران معیشت و با کمک مالی ماهیانه ای از سوی حامیان صورت می گرفت، اما امروزه با همان نگاهی که صرفا معیشتی نیست و با نگاه توانمندسازی، معیشت ایتام وارد صنعت بیمه ای شده است.

 

سنایی با بیان اینکه کمیته امداد نیز با همین دیدگاه به دنبال تامین بیمه ایتام است، ابراز داشت: امیدواریم با اجرای این طرح و مشارکت حامیان آتیه درخشانی را برای ایتام رقم بزنیم.

 

وی با بیان اینکه مطالعات در خصوص اجرای طرح طاها از سه سال پیش آغاز شده و طی فرآیندهای مختلف چهار شرکت بیمه ای برای همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده اند، گفت: اجرای طرح به تازگی در کشور آغاز شده است.

 

مدیرکل صدقات، انفاقات و امور اجرایی کمیته امداد در ادامه با اشاره به نحوه اجرا شدن این طرح حسنه و مشارکت حامیان در قالب این طرح بیان کرد: امیدواریم با مشارکت خیرین در سال 93 تمامی ایتام متولدین روز تا 12 سال را تحت این بیمه قرار دهیم که شمار آنها به 60 هزار نفر می رسد.

 

به گفته سنایی انعطاف پذیری در نحوه پرداخت حق بیمه، معافیت مالیاتی، ضمانت سودآوری، سرمایه گذاری مطمئن و بدون ریسک، پوشش تکمیلی فوت ناشی از حادثه، بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی و مستمری و قابلیت انتقال حق بیمه به شخص دیگر از مزایای این طرح است.

 

لازم به ذکر است، زنجان به عنوان نخستین استان آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام کرده است و نخستین جلسه توجیهی این طرح با حضور مدیرکل صدقات، انفاقات و امور اجرایی کمیته امداد و جمعی از مسئولان کمیته امداد استان زنجان برگزار شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 345647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha