توزیع بیش از 190 سبد غذایی بین کودکان تحت حمایت کمیته امداد دنا

خبرگزاری شبستان: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دنا از توزیع 195 سبد غذایی ویژه کودکان سوء تغذیه در کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، مجتبی امینی، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دنا گفت: فقر، عدم دسترسی به مواد غذایی، بیماری، ناآگاهی های تغذیه ای و محیط های غیر بهداشتی در بروز بیماری سوء تغذیه نقش دارند.

امینی افزود: متاسفانه برخی از خانواده به دلیل عدم توان اقتصادی دچار کمبود مواد غذایی هستند که به همین دلیل کودکان آنها دچار اختلالات جسمی می شوند.

وی تصریح کرد: در همین راستا 195 سبد غذایی در شهرهای سی سخت و پاتاوه بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه توزیع شد که 55 نفر را در شهر سی سخت و140 نفر را در شاخه پاتاوه شامل می شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دنا با بیان این که ارزش این سبد غذایی معادل 195 میلیون ریال است، گفت: این سبد کالا شامل مواد مصرفی غذایی از قبیل تخم مرغ، پنیر، لوبیا، روغن مایع، برنج و ماکارونی است.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد امینی بیان داشت: کودکان زیر شش سال نیازمند از طریق مرکز بهداشت شناسایی شده و به آنها سبد غذایی ویژه کودکان سوء تغذیه ارائه می شود.

وی در پایان به اهمیت تغذیه و سلامت در دوران کودکی اشاره کرد و گفت: کمیته امداد به منظور ارتقاء سطح سلامت و بهداشت، حل مشکل تغذیه ‌ای و سلامت کودکان مبتلا به سوء تغذیه در دوران کودکی، اقداماتی را در راستای رشد مناسب آنان و جلوگیری از بیماری ها انجام داده است.


پایان پیام/

کد خبر 346568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha