181 یتیم زنجانی تحت پوشش بیمه آتیه قرار گرفتند

خبرگزاری شبستان: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: در استان زنجان، 181 یتیم زنجانی تحت پوشش بیمه آتیه قرار گرفتند.

کمال حسنی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفتگو با خبرنگار شبستان در زنجان اظهار کرد: پس از ابلاغ بخشنامه طرح بیمه آتیه ایتام با هماهنگی و همراهی های مدیرکل استان، اجرای این طرح در استان اغاز شد.

 

وی با اشاره به استقبال مطلوب حامیان از اجرای این طرح بیان کرد: خوشبختانه با همکاری حامیان استان کمیته امداد موفق شد سهمیه ای که در این زمینه در نظر گرفته شده بود را جذب کند.

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با ارائه گزارشی از تعداد ایتام تحت حمایت این نهاد خاطر نشان کرد: در استان زنجان یک هزار و 965 یتیم تحت حمایت است که 100 درصد آنها مشمول طرح اکرام بوده و 8 هزار و 875 حامی از این تعداد یتیم حمایت می کنند.

 

این مسئول در ادامه تعداد ایتام استان را در رده سنی 6 تا 14 سال 410 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 181 نفر مشمول برابر با 44 درصد از کل ایتام واجد شرایط طرح مذکور قرار گرفته‌اند.

 

حسنی ادامه داد: در مجموع از 181 یتیم زیر پوشش طرح بیمه آتیه ایتام 170 نفر در سال گذشته و 11 نفر در سال جاری جذب شده اند.

 

وی با بیان اینکه از ایتام تحت پوشش قرار گرفته برای بیمه آتیه ایتام طی سال گذشته 45 بیمه نامه از طریق بیمه پاسارگاد، 42 بیمه نامه از طریق بیمه دی، 45 بیمه نامه از طریق بیمه دانا و 38 بیمه نامه از طریق بیمه پارسیان صادر شده است، تصریح کرد: در مرحله دوم اجرای این طرح که طی سال جاری انجام شد، هر 11 بیمه نامه توسط بیمه پاسارگاد صادر شد.

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه تاکنون 48 میلیون و 280 هزار ریال برای بیمه این ایتام از طریق استان واریز شده است، اذعان داشت: بدهی استان تا پایان سال جاری در بخش پرداخت هزینه های بیمه ایتام 6 میلیون و 120 هزار ریال است.

 

این مسئول در ادامه خطاب به مسئولان دفتر مرکزی خواستار بحث آموزش در نیروی انسانی در زمینه اجرای طرح طاها شد و بیان کرد: در برخی از موارد افراد آشنایی کامل را با بحث بیمه ایتام ندارند که امید است که نیروهای مشارکت های مردمی مورد آموزش قرار بگیرند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 346042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha