بالندگی و پویایی مطبوعات زمینه ساز پیشرفت کشور در زمینه های مختلف است

خبرگزاری شبستان : استاندار یزد، با بیان اینکه رشد و بالندگی مطبوعات تولید کننده زایش فکری در جامعه است، اظهار داشت: این زایش فکری زمینه های پیشرفت کشور در زمینه های گوناگون را شامل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی استاندار یزد، شب گذشته (3 اسفند) در مراسم اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ های استان یزد و نخستین جشنواره منطقه ‌ای مطبوعات در سالن فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از مطبوعات و خبرگزاری ها به عنوان زمینه سازان پیشرفت کشور در زمینه های گوناگون یاد کرد و گفت: رشد و بالندگی مطبوعات زایشی فکری را در جامعه رواج می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه به دنیال این زایش فکری رشد علمی حاصل و زمینه های پیشرفت کشور در زمینه های گوناگون فراهم می شود، افزود: فضای نقد استان برای رسانه باز است و رسانه های محلی استان در فعالیت های خود میدان آگاهی رسانی را برای مردم گسترده تر کنند.

 

میر محمدی، با بیان اینکه رسانه ها در عین سادگی بسیار پیچیده هستند، اضافه کرد: هر رسانه ای با هدفی خاص به وجود آمده است که برای دستیابی به آن هدف خط مشی مشخص را دنبال می کند.

 

وی بر لزوم شناسایی نیازهای مخاطبان از یک رسانه تاکید کرد و اذعان داشت: برای مشخص کردن نیازهای مخاطبان از رسانه باید کار میدانی گسترده انجام شود که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.

 

استاندار یزد، تنوع مطلب، جذابیت و محتوا را از عوامل مهم در رسانه ها جهت جذب مخاطب دانست و تصریح کرد: اگر تیتر با محتوا هم خوانی نداشته باشد باعث ایجاد حس دلزدگی و فریب خوردگی در درون مخاطب می شود.

 

وی با اشاره به وجود خط قرمزهای موجود در مطبوعات، خاطر نشان کرد: در برخی موارد این خط قرمزها مانعی برای مانور رسانه ها در بحث ها و برنامه های مختلف می باشند.

 

وی تعطیلی روزنامه ها را به ضرر مخاطبان و در جهت نادیده گرفتن حق آنان دانست و اظهار داشت: اگر در یک رسانه فردی مشکل پیدا می کند باید با همان فرد برخورد شود نه اینکه رسانه را به خاطر یک فرد تعطیل کرد.

 

میر محمدی، با بیان اینکه مسئولان هرگز نباید مردم را از یک رسانه محروم سازند، عنوان کرد: مسئولان باید اجازه دهندمردم نیازهای خودرا از یک رسانه تامین کنند.

 

وی با بیان اینکه تجزیه و تحلیل یک خبر از خود خبر مهم تر است، اذعان داشت: تجزیه و تحلیل باعث تعالی افکار می شود و مهم ترین بحث یک خبر آگاهی بخشیدن و آگاهی یافتن نسبت به آن چیزی می باشد که نسبت به آن اطلاعی نداریم.

 

وی کار خبرنگاری را بسیار دشوار و سخت دانست و بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی همگرایی بین اصحاب رسانه و اداره کل ارشاد را به دنبال خواهد داشت.

 

استاندار یزد، با بیان اینکه رسانه ها ابزار مهم سیاسی و اقتصادی در هر کشور می باشند، افزود: رسانه ها با صداقت اعتماد مردم را به خود جلب کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 346029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha