عضویت 220 نابینا و کم بینا در کتابخانه اندیشه سپید زنجان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: در حال حاضر 220 نابینا و کم بینا عضو تنها کتابخانه مخصوص نابینایان استان زنجان هستند.

محمدربیع احمدخانی، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار شبستان در زنجان اظهار داشت: استان زنجان به عنوان اولین و تنها استان کشور کتابخانه ای ویژه نابینایان و کم بینایان دایر کرده است که این کتابخانه به تمامی امکانات مخصوص این قشر مجهز است.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه کتابهای موجود در این کتابخانه به تعداد پنج هزار کتاب بریل در اختیار نابینایان و کم بینایان قرار دارد، خاطرنشان ساخت: کتابخانه های چاپی نیز ویژه همراهان این افراد پیش بینی شده است.
 

وی همچینن به تجهیز کتابخانه اندیشه سپهر زنجان به پنج هزار جلد کتاب گویا اشاره کرد و یادآور شد: نوارهای کاست نیز بخش دیگری از تجهیزات این کتابخانه هستند که در اختیار نابینایان و کم بینایان قرار می گیرد.
 

احمدخانی همچنین به دیگر امکانات این کتابخانه اشاره کرد و گفت: روزانه روزنامه سپید ویژه نابینایان خریداری و در اختیار این قشر در کتابخانه قرار می گیرد.
 

به گفته وی دوره های آموزش رایانه نیز در این کتابخانه ویژه نابینایان و کم بینایان برگزار می شود و افراد از طریق کتابخانه مجازی می توانند به کتب مورد علاقه دسترسی پیدا کنند.


مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان به دایر بودن سرویس ایاب و ذهاب برای انتقال نابینایان و کم بینایان به محل کتابخانه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر به جهت کمبود اعتبارات تعداد این سرویسها کاهش یافته است.
 

وی به تجهیز این کتابخانه به اینترنت پرسرعت هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 220 نابینا و کم بینا در زنجان عضو این کتابخانه هستند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 346452

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha