40هزارحافظ سهم اوقاف استان کرمان است/رغبت قابل قبول به حضور در کلاس ها

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اوقاف استان کرمان بااشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در راستای تربیت 10میلیون حافظ قرآن کریم خاطرنشان کرد: از این تعداد، سهم سازمان اوقاف یک میلیون و استان 40هزار نفر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام سیدرضافاطمی،  معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در راستای فرمایش رهبری مبنی بر تربیت 10میلیون حافظ قرآن کریم خاطرنشان کرد: از این تعداد، سهم سازمان اوقاف یک میلیون نفر و سهم اوقاف استان 40 هزار نفر است.

 

با بیان اینکه این طرح از سال گذشته آغاز و برای 4سال تعریف شده است، افزود: در اولین سال اجرای طرح، بیش از 6 هزار نفر و در سال جاری 11هزار و 642نفر ثبت نام کردند و پیش بینی سال آینده 13هزار نفر است.


وی ادامه داد: از حدود 7هزار نفری که سال نخست اجرای طرح در آن ثبت نام کردند، حدود 2 هزار نفر در آزمون نهائی شرکت کردند که 960نفر آنان واجد شرایط دریافت گواهینامه سازمان اوقاف شدند و برای آزمون سال جاری که جمعه(9اسفند)برگزار می شود 6هزار نفر اعلام آمادگی کردند.


این مسئول با بیان اینکه کسانی که بیش از 70درصد امتیاز آزمون های کتبی و شفاهی را کسب کنند؛ گواهینامه طرح حفظ و مربی گری برای آنان صادر می شود، افزود: مربیان طرح در یک دوره آموزشی در قم شرکت کردند و علاوه بر آن به اردوی آموزشی- زیارتی مشهد مقدس نیز اعزام شدند.


وی به اجرای طرح تربیت حافظان در 17شهرستان استان و در 70 پایگاه در سطح بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد و... اشاره و تصریح کرد: حدود 400کلاس در این پایگاه ها تشکیل شده و قریب به 250مربی، آنها را اداره می کند.


حجت الاسلام فاطمی افزود: طبق ارزیابی انجام شده 90درصد کلاس های ما به صورت مستمر در حال برگزاری است که نشانه رغبت قابل قبول به کلاس هاست.


وی با اشاره به اینکه طرح تربیت حافظان در چهار گروه برای سنین هفت تا 12 سال، 13 تا 18سال و 19 سال به بالا و آموزش مجازی برای همه گروه ها تعریف شده است، اظهار داشت: حفظ جزء 30، 30 و 1، 30 و 2و 1 برای سه گروه نخست تعریف داشته است.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در پایان اعلام کرد: در صددیم تا طرحی را اجرا کنیم که جلسات خانگی قرآن هم تحت پوشش طرح تربیت حافظان قرار گیرد. 

 

پایان پیام/

کد خبر 347356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha