سومین جشنواره فیلم «اختران» آغاز بکار کرد

خبرگزاری شبستان: سومین جشنواره فیلم بسیج با عنوان" اختران" با حضور مسئولان استانی در محل جبل النور کوهسنگی مشهد آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حسن کمالیان، دبیر سومین جشنواره فیلم بسیج " اختران" صبح امروز(7اسفند) در آیین افتتاحیه سومین جشنواره فیلم بسیج با عنوان" اختران" اظهار کرد: وجه تمایز جشنواره اختران با دیگر جشنواره ها پرداختن به شعارهای سال و هدف گذاری سخنان مقام معظم رهبری در این جشنواره بوده است.


کمالیان افزود: به اکران در آمدن آثار جشنواره اختران در محل پردیس سینما هویزه دلیلی دیگر برای برابری این جشنواره با جشنواره های ملی است.


وی با اشاره به کمیت و کیفیت آثار جشنواره اختران اظهار داشت: با مشاهده نوآوری در این آثار، به طور حتم زمینه همکاری هنرمندان خراسانی با بزرگان عرصه سینمای کشور فراهم خواهد شد.


وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده در حال حاضر250 نفر هم استانی‌ها ما در خارج از استان در حال فعالیت در حوزه فیلم و سینما هستند.


دبیر جشنواره فیلم اختران افزود: آثار رسیده به جشنواره 300 اثر است که از این میان 95 اثر داستانی، 76 مستند، 23 انیمیشن، 29 نماهنگ و 85 فیلم‌نامه به مرحله داوری رسیدند و از این میان 55 اثر به جشنواره راه یافتند.

 

وی به برخی از برنامه‌های جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات فیلمبرداری دیجیتال و فیلم‌نامه نویسی، دیدار با استاندار، شهردار و شورای شهر و مدیرکل ارشاد اسلامی استان رضوی از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است.


کمالیان به برگزاری دو جلسه نقد و بررسی آثار شرکت کننده در جشنواره اشاره کرد و گفت: علاوه بر این هر شب یک فیلم سینمایی به عنوان شاخص و هدف برگزاری جشنواره فیلم اختران به نمایش در خواهد آمد.


وی در ادامه از برگزاری گردهمایی هنرمندان کشوری با حضور رئیس بسیج هنرمندان، مسئولان فرهنگی وهنری استان و هنرمندان کشوری امشب (7اسفند) خبر داد و گفت: از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره دیدار با امام جمعه مشهد است.


گفتنی است، سومین جشنواره فیلم اختران به همت بسیج هنرمندان خراسان رضوی در روزهای 6 تا 8 اسفند برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 347425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha