عضویت 10 هزار نفر در کتابخانه های عمومی ایلام

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، از عضویت 10 هزار نفر در کتابخانه های عمومی و مشارکتی سطح این شهرستان خبر داد.

علی حیدر مظفری، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، صبح امروز(7 اسفند) در گفت گو با خبرنگار شبستان در ایلام، گفت: در حال حاضر تعداد 152 هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها برای استفاده مردم و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی وجود دارد.


وی، افزود: 5 باب کتابخانه مشارکتی در ادارات و نهادهای این شهرستان فعال است و از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به صورت منظم برای این کتابخانه ها، کتاب های مفید و متناسب با نیاز کارکنان و مخاطبان ارسال می شود.


سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، یادآور شد:در حال حاضر تعداد 5 ایستگاه مطالعه در دسترس شهروندان شهر ایلام قرار دارد و کتاب های این ایستگاه ها به صورت روزانه از سوی کارشناس ایستگاه های مطالعه، شارژ می شود.


مظفری، ابراز کرد: راه اندازی ایستگاه های مطالعه و تقویت کتابخانه های عمومی می تواند نقش به سزایی در کتابخوان کردن هر چه بیشتر مردم و غنی تر نمودن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ایفا کند.


وی، تصریح کرد: ساختمان کتابخانه های عمومی شهر ایلام فرسوده و نامناسب بوده و از 4 باب کتابخانه عمومی شهر ایلام 2 باب به صورت استیجاری هستند و این فضاهای قدیمی و مستهلک زیبنده کتابخانه نیستند.


سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما در بعد فرهنگی و تقویت کتابخانه های عمومی گام برداریم، بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه حل خواهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 347435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha