بیش از 95 درصد مساجد مشهد بودجه بهسازی را دریافت کرده اند

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: در سه سال اخیر بیش از 95درصد مساجد مشهد بودجه بهسازی دریافت کرده اند.

غلامرضا بصیری پور، عضو شورای شهر مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه در شورای دوم و سوم برنامه ریزی هایی در خصوص مساجد صورت گرفت، به خبرنگار شبستان در مشهد، اظهار کرد: عمده کمک های صورت گرفته به مساجد در بخش خدمات بوده است.

 

وی با بیان اینکه از آغاز بکار شورای چهارم در سال جاری طرحی به منظور انجام فعالیت های فرهنگی در مساجد با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومانی به شورای اسلامی شهر ارائه شده است که تاکنون این طرح به تصویب نرسیده است، تاکید کرد: برای احیای مساجد نیازمند کمک های مادی هستیم.

 

عضو شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر بیش از 95 درصد مساجد بودجه بهسازی را دریافت کرده اند، بیان کرد: بیش از90 مسجد در سطح شهر نتوانسته اند از بودجه بهسازی و بازسازی را دریافت کنند که برای این مساجد مبلغ 5/2 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

بصیری پور ادامه داد: برای پرداخت بودجه بهسازی به مساجد کمیته ای متشکل از نماینده کمیسیون فرهنگی شورای شهر، نماینده از شهرداری منطقه و نماینده معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تشکیل می شود که شرایط مسجد متقاضی دریافت بودجه را مورد بررسی قرار می دهند.

 

 وی تصریح کرد: در راستای نظارت کمیسیون فرهنگی شورای شهر در رابطه با تخصیص بودجه به مساجد به برخی از مساجد مناطق محروم از 5 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان کمک شد.

 

بصیری پور تاکید کرد: کسی گمان نکند که کمک های شورای شهر و شهرداری به مساجد صدقه و یا اعانه است بلکه این مبالغ اختصاص به خود مردم دارد که باید پرداخت شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد فعال بودن مساجد را ضامن سلامتی روحی و روانی محلات دانست و خاطرنشان ساخت: در مساجد علاوه بر اقامه نماز باید فعالیت های فرهنگی نظیر احداث کتابخانه، جلسات متنوع، طرح های غربالگری و غیره انجام گیرد.

 

بصیری پور با اشاره به اینکه در سال 90 پیشنهاد شد که اعتبار ویژه 5 میلیارد تومانی برای بهسازی و بازسازی مساجد به خصوص مساجد مناطق محروم در نظر گرفته شود، افزود: این مبلغ در سال گذشته به 7 میلیارد تومان افزایش یافت.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با بیان اینکه همچنین معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در حوزه فعالیت های فرهنگی به مساجد کمک هایی به صورت سالانه داشته است، گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد نیز از سال 90 خارج از ردیف مالی شهرداری کمک هایی به مساجد سطح شهر داشته است.

 

پایان پیام/

کد خبر 348093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha