سطحی نگری در تربیت اسلامی و اعتقادی معنا ندارد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تفاوت جنگ نرم در سال های گذشته و امروز، گفت: آسیب جدی در حوزه تربیت اسلامی کیفیت تهاجم فرهنگی و سطحی نگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، صابر سپهری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل صبح امروز( 11 اسفند) در همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی در محل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، اظهار داشت: برنامه های هفته تربیت اسلامی باید مبتنی بر سه مقوله تکریم، ترویج و تربیت اسلامی اجرا شود.


وی، با بیان اینکه جوانان سرمایه اصلی و پایه های هر نظام هستند، افزود: ضرورت است که خروجی های مدارس و آموزش و پرورش کشور انسان های دانا و متفکری باشند که تفکر و خلاقیت خود را در راه توسعه بیش از پیش کشور و میهن خود به کار گیرند.


سپهری، وظیفه آموزش و پرورش را آشنا کردن جوانان با اخلاق و ارزش‌های دینی عنوان کرد و بیان داشت: هفته امور تربیتی فرصت مناسبی برای نهادینه کردن و ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه است و بر ما وظیفه است که نه تنها در این هفته بلکه در طول سال زمینه آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان با تربیت دینی و اسلامی را فراهم کنیم.


مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، معلمان و مربیان پرورشی را پدران معنوی دانش‌آموزان توصیف کرد و گفت: نباید در تربیت اسلامی دانش آموزان و نوجوانان کشور دچار سطحی نگری شویم چراکه تهاجم فرهنگی امروز دشمن علیه جوانان این مرز و بوم با سال های گذشته متفاوت است و بر ما لازم است که این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.


این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه آسیب جدی در حوزه تربیت اسلامی کیفیت تهاجم فرهنگی، سطحی نگری و کمیت گرایی است، ادامه داد: حضور روحانیون در مدارس باعث پر رنگ تر شدن تربیت بر اساس اسلام و اعتقادات دینی می شود و این مهم زمینه شور و نشاط را در بین نوجوانان برای اجرای برنامه های فرهنگی و دینی را افزایش می دهد.


سپهری در پایان سخنان خود ضرورت تربیت صحیح دانش آموزان در دوره تحصیلی 12 ساله را یادآور شد و خاطرنشان کرد: هشتم تا چهاردهم اسفندماه بنام هفته تعلیم و تربیت اسلامی نام گرفته است و ما باید از ظرفیت عظیم این هفته برای ترویج و بسط آموزه های تربیت اسلامی استفاده کنیم.


پایان پیام/

 

کد خبر 348577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha