کتابخانه های عمومی اردبیل به صورت قفسه باز اداره می‌شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، گفت: منابع و امکانات نرم‌افزاری کتابخانه های استان به صورت قفسه باز اداره می‌شود و علاقمندان در انتخاب کتاب محدود نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، صادق فرهمندامین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل صبح امروز(11 اسفند) در همایش هفته تربیت اسلامی، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی استان دارای کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی در بخش‌ها و روستاهاست و ما سعی کرده ایم که در اکثر مناطق استان دارای کتابخانه باشیم.


این مقام مسئول، با بیان اینکه هشت پروژه روستایی و چهار پروژه کتابخانه مرکزی در دست احداث داریم، افزود: اکثر کتابخانه های عمومی استان به صورت قفسه باز اداره می شود و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی در انتخاب کتاب آزاد بوده و هر تعداد کتابی که می خواهند، می توانند به امانت ببرند.


وی، خاطر نشان کرد: 4 باب کتابخانه مرکزی شامل کتابخانه مرکزی شهرستان بیله سوار با مساحت بیش از 2 هزار متر مربع با پیشرفت 75 درصدی پروژه، کتابخانه مرکزی پارس آباد با مساحت 2 هزار و 500 متر مربع با پیشرفت 35 درصدی پروژه، کتابخانه مرکزی خلخال و فاز دوم کتابخانه مرکزی شهرستان نمین که فاز اول آن افتتاح و به بهره برداری رسیده است، در دست ساخت است.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، به راه اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای به آدرس WWW.BOOKI.IR اشاره کرد و گفت: در این سامانه 800 هزار عنوان کتاب تعبیه شده و در اختیار علاقمندان قرار داده شده است.


فرهمند امین، همچنین به راه اندازی ایستگاه های مطالعه در مکان های پرتردد استان اشاره کرد و بیان داشت: در سازه های ایستگاه مطالعه 15 عنوان کتاب برای سنین مختلف و با موضوعات مهارت های زندگی، آموزه های دینی، هنر، طنز، داستان، شعر و ادبیات و علوم و فنون وجود دارد و علاقه مندان می توانند این کتاب ها را برای مدت 15 روز به امانت برده و مطالعه کنند.


نهج البلاغه متعالی ترین تفسیر قرآن و منشور زندگی انسانها است

در ادامه این همایش رحیم انوری مدیر دفتر بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل در سخنانی با بیان اینکه فرمایشات گهربار حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) برای تمام زندگی بشر، برنامه ای راهگشا دارد، گفت: یکی از اهداف بنیاد نهج البلاغه حمایت از پژوهش های علمی فاخر در حوزه نهج البلاغه و ترویج آموزه های آن است.

 

این مقام مسئول، با یادآوری ضرورت ترویج آموزه های نهج البلاغه در بین عموم مردم، ادامه داد: معلمان و فرهنگیان باید آموزه های این منشور انسانی را در بین دانش آموزان ترویج داده و زمینه عمل به این آموزه ها را در جامعه فرهنگ سازی کنند.


انوری، در پایان سخنان خود با اشاره به حمایت مالی از محققان نهج البلاغه و پایان نامه های دانشجویی مرتبط با این حوزه، گفت: بنیاد نهج البلاغه دفتر استان اردبیل همه روزه از ساعت 9 الی 12 و 16 الی 19 آماده ارائه خدمات پژوهشی به مراجعان در حوزه های مختلف معارف علوی و نهج البلاغه است.


پایان پیام/

کد خبر 348625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha