مساجد بهترین جایگاه تبیین اقتصاد مقاومتی هستند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد دانست و گفت: مساجد بهترین جایگاه تبیین اقتصاد مقاومتی هستند.

محمد فوقی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران امروز(12اسفند) به خبرنگار شبستان گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه های فشار و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی اثر کردن آن تاثیرها هستند.


وی از اقتصاد مقاومتی به عنوان عوامل تبدیل تهدیدها به فرصت یاد کرد و افزود: با تحقق این مهم عبور از سختی ها برای رسیدن به نقاط مثبت ملی فراهم می شود.
 

فوقی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی متفاوت است، گفت: اقتصاد مقاومتی استفاده از توان داخلی و مقاومت در مقابل تحریم ها با ایجاد کمترین بحران است.


وی اقتصاد مقاومتی را اقتصاد بدون وابستگی به نفت دانست، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی جهاد مقدس است که فرصت مناسب برای نقش آفرینی مردم را فراهم می کند.


فوقی با تاکید اینکه اقتصاد مقاومتی با سخنرانی، همایش، جشنواره، فراخوان مقاله و ایجاد بنر و تابلو محقق نمی شود، گفت: این مهم همچنین با نامه نگاری محقق نمی شود.
 

وی همچنین به تعبیری دیگر از اقتصاد مقاومتی به معنای رفع مشکلات و ضعف درونی یاد کرد و خاطرنشان شد: خوداتکایی و استقلال اقتصادی از پیامدهای این مهم است.


فوقی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی تعارف و شعار نیست یک استراتژی و واقعیت است که شاخص های آن ریشه در عمل دارد نه حرف و در حقیقت قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی در مقابل تحریم های استکبار و ایجاد امنیت و ثبات در اقتصاد و عدم تزلزل در برابر شوک های اقتصادی خارجی است.


وی اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد دانست و گفت: مساجد بهترین جایگاه تبیین اقتصاد مقاومتی هستند.


فوقی با بیان اینکه توجه به مدیریت مصرف یکی از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد و شفاف کردن اقتصاد و جلوگیری از سودهای بادآور.


وی با بیان اینکه مقوله ضروریات، رفاهیات و تجملات را باید در مدیریت اقتصاد مدنظر داشت، گفت: اقتصاد مقاومتی نیازمند مبارزه با فساد و توانمند کردن بخش خصوصی است.


پایان پیام/ 

کد خبر 349068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha