کانون ها در مسیر احیا ارزش های دینی و فرهنگی تلاش کنند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اهل سنت نقده، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک قطب فرهنگی باید در مسیر احیا ارزش های دینی و فرهنگی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، ماموستا ابراهیم سرخابی، امام جمعه اهل سنت نقده، در دیدار با اعضای دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی که در دفتر امام جمعه برگزار شد، با بیان اینکه باید در راستای احیای دوباره هویت فرهنگی و اجتماع مساجد آستین های همت خود را بالا بزنیم، گفت: دشمن از هر فرصتی برای از بین بردن وحدت و سست کردن اعتقادات جوانان مسلمان استفاده می کند.


وی افزود: کانون ها باید با برنامه ریزی های به روز و اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری شایسته مساجد و بچه های مسجدی در راستای احیای ارزش های اسلامی و قرآنی در جامعه تلاش کنند.


این مسئول، بر جذب جوانان برای حضور در مساجد تاکید کرد و گفت: امروز کمتر از نصف اعضای مساجد جوانان هستند که باید با تقویت کانون های فرهنگی در راستای جذب جوانان فعالیت مستمر داشته باشیم.


سرخابی اضافه کرد: با نهادینه کردن فرهنگ مسجدی می توانیم شاهد به بار نشستن آرمان های شهدا باشیم.


در ادامه مراسم، حجت الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز گفت: خوشبخانه نسبت به سال های اخیر شاهد رشد تعداد کانون های مساجد در استان هستیم که خود جای امیدواری دارد که بتوانیم جوانان را مسجد محور تربیت کنیم.


وی خاطرنشان کرد: نمایندگان ولی فقیه در شهرستان ها باید دست یاری به سوی مسئولان کانون ها دراز کنند چراکه هر دو در یک مسیر و به سوی یک هدف حرکت می کنند و اتحاد آنها می تواند نتایج خوبی بدنبال داشته باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 349084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha