هدایت نسل جوان به برنامه های پژوهشی آینده ای روشن را ترسیم می کند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تاکید کرد: هدایت انرژی جوانان و نوجوانان به برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی آینده ای روشن را برای ایران اسلامی ترسیم می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران،حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز(12اسفند) در نشست خبری بیست و یکمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: مساجد به عنوان پایگاه دینی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی مردم محسوب می شوند که کانون های فرهنگی و هنری با اجرای برنامه‌های متنوع موجب اشتیاق بیشتر مردم برای حضور در چنین اماکن دینی می شود.


وی گفت: در شرایط کنونی که دشمن در راستای جنگ نرم با هدف تضعیف اعتقادات و باورهای دینی جوانان و نوجوانان جامعه ما برنامه ریزی می کند اجرای طرح مسجد محوری یکی از راهکارهای مقابله با این ترفند دشمن است.


حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه انقلاب تنها از مسیر مسجد محوری توانست راه خود را بیابد، عنوان داشت:مسجد محوری حول محور جوانان و نوجوانان می گردد پس باید با درک عمیق از این مهم در راستای پیشبرد و بهبود وضعیت گام برداشت.

وی پایداری و استحکام مساجد را عامل ددمنشی و از پای درآمدن دشمن دانست و گفت: در این بین با توجه به تلاش استکبار برای کم‌رنگ‌کردن نقش مساجد پس از انقلاب‌، تشکیل کانون‌های مساجد به رونق مساجد کمک شایانی کرده است.


حجت الاسلام ابراهیمی خاطر نشان شد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به جهت حضور گروه های سنی مختلف در فعالیت های ملی و مذهبی و حتی اوقات فراغت نقش مؤثری در فعال ‌شدن مساجد داشته‌اند که باید در راستای تقویت این کانون ها و رسیدن به مسجد طراز اسلامی تلاش شود.


وی تصریح کرد: اگر چه که دشمن امروزه مجهز به تجهیزات و تکنولوژی های پیشرفته است، اما هیچگاه نمی تواند در مقابل سربازهای داوطلب ایران که از مسجد برمی خیزند، ایستادگی کنند.


حجت الاسلام ابراهیمی بهره گیری از آموزه های دینی و احیای نقش مساجد را نیرومند ترین سلاح در مقابله با اهداف شوم اهریمنان عنوان و خاطر نشان شد: هدایت انرژی جوانان و نوجوانان به برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی آینده ای روشن را برای ایران اسلامی ترسیم می کند و کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند با تقویت هسته های پژوهشی، فرهنگی، هنری و مذهبی برنامه های مناسب را در اولویت کاری خود بگنجاند.


وی با اشاره به فعایت 892کانون فرهنگی و هنری در سطح شهر ها و روستا های مازندران، گفت: در سال 1392 در راستای رهنمودهای مقام عظم رهبری در خراسان شمالی پیرامون تقویت کانون های مساجد استان مازندران در مناطق مختلف به ویژه مناطف روستایی و محروم 109 کانون راه اندازی نموده است.


حجت الاسلام ابراهیمی با شاره به فعالیت کتابخانه های عمومی، باز و تخصصی در کانون های مساجد این استان، یادآورشد 30کانون تخصصی با عناوین ایثار و شهادت، کتابخانه ای، عفاف و حجاب، قرآن، نماز، فناوری و اطلاعات، مهدویت و ....فعایت می کنند.


وی همچنین برگزاری طرح قرآنی 1447 در کانون های مساجد مازندران، طرح تلاوت نور در 1626مسجد، تفسیر کوتاه، اجرای طرح تفسیر همراه در 875 مسجد، راه اندازی 30خانه نور، برگزاری سلسله همایش های سبک زندگی دینی و احیا جلسات سنتی قرآن را از فعالت های برجسته کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مازندران برشمرد.


حجت الاسلام ابراهیمی مساجد شهرستان بابل را با اجرای 298 طرح تلاوت نور به عنوان مساجد شاخص معرفی کرد و گفت: همچنین این شهرستان در طرح تفسیر قرآن کریم با مشارکت 203مسجد در رتبه نخست استان مطرح می باشد.


وی با بیان اینکه برای رونق کانون های مساجد در سطح مازندران باید آمایش(جانمایی) و زیبا سازی مساجد استان مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: ساماندهی مساجد باید توسط یک سازمان مستقل و با برنامه ریزی دقیق و مدون مدیریت شود.


حجت الاسلام ابراهیمی ایجاد اتاق های فکر در زمینه های اقتصاد مقاومتی، نرمش قهرمانانه، جنگ نرم ، کرسی های هم اندیشی و... را در کانون های مساجد زمینه ساز تحقق منویات مقام معظم رهبری در جهت حفظ دستاوردهای نظام دانست.


پایان پیام/

 

کد خبر 349105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha