آموزش و پرورش باید به بحث تربیت نگاهی تخصصی داشته باشد

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، خواستار نگاه تخصصی آموزش و پرورش به بحث تربیت دانش آموزان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد علی طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، (12 اسفند) در همایش فعالان عرصه تعلیم و تربیت استان که در محل سالن شهید پاکنژاد دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد بر لزوم نگاهی تخصصی به بحث تربیت در جامعه از سوی آموزش و پرورش تاکید کرد.

 

وی با اشاره به استفاده از روش های شفاهی و سخنرانی در سیستم تربیتی کشور، گفت: این روش ها در جای خود مناسب است اما باید آموزش و پرورش کشور به سمت روش های مکتوب و کاربردی تر حرکت و دانش آموزان را به تفکر وادار کند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، با اشاره بر تقدم پرورش و تربیت بر تعلیم، تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته جهان این موضوع حاکم است و ما نیز باید به شکل جدیدی این اصل را در نظام آموزشی خود به اجرا درآوریم.

 

وی اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته در نظام آموزشی خود تفکر، شیوه های تفکر و چارچوب های فکری را آموزش می دهند و از همین راه اقدام به پرورش نیروهایی منطبق با خواسته های خود می کنند.

 

طالبی، با بیان اینکه آنها در پرورش به دنبال تربیت انسان های مستبد و در آموزش به دنبال آموزش های کاربردی هستند، اضافه کرد: آنها توانسته اند نتیجه دلخواه خود را از این نظام آموزشی دریافت کنند اگرچه نظام آموزشی آنها مورد تایید ما نیست.

 

وی با اشاره به پیشرفت فناوری های گوناگون در جهان امروز و به وجود آمدن دهکده جهانی، عنوان کرد: در مباحث سیاسی و اقتصادی می توان از خود اراده نشان داد و در مقابل دشمنان ایستاد اما در بحث فرهنگی اراده ما تاثیر چندانی ندارد و فرهنگ یک کشور به راحتی فرهنگ کشورهای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی دشمنان، تمایل زیاد به تبادل فرهنگ در بین مردم و استعداد پذیرش الگوهای فرهنگی از مهمترین مشکلات ما در بحث فرهنگ است، اذعان داشت: اکنون در کشور با مشکل هویتی و با سه لایه هویتی شامل مذهبی، ملی و جهانی روبرو هستیم که قدرت لایه مذهبی از همه بالاتر است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، بر لزوم برنامه ریزی آموزش و پرورش برای هر سه لایه تاکید کرد و ادامه داد: هویت دینی ما باید زمینه های لازم را برای پذیرش هویت ملی و جهانی ایجاد کند.

 

وی خاطر نشان کرد: همراهی هویت دینی و ملی مانعی برای خروج استعداهای برتر کشور خواهد شد و زمینه های عشق ورزی دانش آموزان را نسبت به این آب و خاک فراهم می آورد.

 

وی با اشاره به 20 سال صدرنشینی استان یزد در کنکور سراسری گفت: این افتخار بسیار ارزشمند است اما باید در کنار آن به مسائل تربتیی دانش آموزان نیز توجه ویژه ای شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 349180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha