کانونهای فرهنگی هنری مساجد پرچم دار تحقق فرمایشات رهبری باشند

خبرگزاری شبستان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی باتاکید براینکه جبهه رویارویی با دشمن نیاز به سلامح معرفت دارد،گفت: کانونهای مساجد باید درراستای تحقق فرمایشات رهبری ازجمله تحقق سبک زندگی اسلامی پرچم دارباشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد مطهری فر امروز (13 اسفند) در نشست خبری به مناسبت 18 اسفند بیست و یکمین سالروز تاسیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 350 کانون فرهنگی هنری در سطح استان داریم که تا پایان سال به 400 کانون خواهد رسید.


وی با اشاره به اینکه مقابله با تهاجم فرهنگی باید به عنوان یک برنامه؛ سرلوحه کار همه مسئولان قرار بگیرد، تاکید کرد: جبهه رویارویی با دشمن نیاز به یکسری ابزار خاص از جمله سلاح معرفت، استدلال، مطالعه و برنامه ریزی دارد.


دبیر هیات نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امروز جوانان باید نیازمندی های خود را بررسی کنند، افزود: کانونهای فرهنگی هنری مساجد باید در راستای عملی شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه تحقق سبک زندگی اسلامی گام بردارند و در این زمینه باید پرچم دار باشند.


وی با اشاره به فعالیت دبیرخانه کانونهای مساجد با دو رویکرد "فرهنگی و هنری" گفت: امروز به دنبال سفیرانی هستیم که بتوانند محتوای انقلاب اسلامی ایران را اطلاع رسانی کنند که در همین راستا کانونهای فرهنگی هنری روستایی با توجه به رسالت خود ین وظیفه سنگین را بردوش دارند و در برابر فرامین رهبر معظم انقلاب عزم خود را جزم کرده اند.


مطهری فر با بیان اینکه در سال 84 تنها 24 کانون فرهنگی هنری در سطح استان تازه تاسیس خراسان جنوبی وجود داشت، افزود: اما امروز این رقم به بیش از 350 کانون فرهنگی هنری در مساجد، دانشگاهها، مصلی های نماز جمعه، حوزه های علمیه و ... رسیده است.


وی با تاکید بر اینکه هیچ حوزه ای در کانونهای فرهنگی هنری مغفول واقع نشده است، به تاسیس کتابخانه در جوار کانونهای فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از کتابخانه های غنی برخوردار هستند که در بسیاری از این کتابخانه ها بر آموزش و پژوهش به عنوان یک موضوع زیربنایی نگاه ویژه شده است.


وی تاکید کرد: فعالیتهای آموزشی و پژوهشی نیاز علی رغم مشکلات و کمبودهای سخت افزاری و نرم افزاری نیاز به کاربردی شدن دارند که در همین راستا کانونهای تخصصی در سطح استان با موضوعوعات مختلف راه اندازی و این مسئولیت به آنها سپرده شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به راه اندازی واحد خواهران در دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در سال جاری اشاره کرد و گفت: اگر امروز به دنبال تحکیم خانواده هستیم باید به بخش واحد خواهران توجه ویژه شود.


وی به ظرفیت بسیار خوب خبرگزاری شبستان در استان اشاره کرد و یادآور شد: خبرگزاری شبستان نمایندگی خراسان جنوبی با توانسته است عملکرد بسیار مطلوب و قابل قبولی از خود ارائه دهد.


پایان پیام/

 

کد خبر 349273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha