پرداخت بیش از 6هزار و 500 وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد اردبیل

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از پرداخت بیش از 6هزار و 500 وام کارگشایی و وام محکومین به مددجویان کمیته امداد استان اردبیل با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان خبر داد.

بهروز زلالی، مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل اظهار داشت: بیش از 6هزار و 500 وام کارگشایی و وام محکومین به مددجویان کمیته امداد استان اردبیل با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان پرداخت شد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این مهم بیش از هزار و 600 مورد جهیزیه و 600 مورد انشعابات دولتی به صورت رایگان و با همکاری موسسه میثاق به مددجویان تحت حمایت این نهاد اعطا شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد اردبیل، با بیان اینکه در طول سالجاری 35 واحد مسکن برای خانواده های نیازمند احداث شده است، افزود: 460 مورد مسکن نیز تعمیر و بازسازی شده است که همه این اقدامات در جهت ارتقا و بهبود سطح زندگی نیازمندان و مددجویان کمیته امداد استان صورت گرفته است.


زلالی، با اعلام اینکه 3 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد، نیازمند ایجاد سروریس بهداشتی و حمام به منظور ارتقای شاخص های بهداشتی در زندگی خود هستند و ما تاکنون 400 مورد آنرا ایجاد کرده ایم، ادامه داد: ارتقای سطح زندگی نیازمندان، ارائه پیشنهاد برای رفع محرومیت، ایجاد اشتغال، اعطای وام های قرض الحسنه، ارائه بیمه های درمانی به اقشار آسیب پذیر و پرداخت مستمری از جمله خدمات ارائه شده این نهاد به مددجویان است.


مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل، با اشاره به خدمات فرهنگی ارائه شده به مددجویان تحت حمایت و اینکه کمیته امداد پیشرو در ارائه خدمات فرهنگی است، عنوان کرد: برگزاری اردوهای تربیتی، کوشش در جهت اعتلای فرهنگی در بین مددجویان، آموزش مهارت های زندگی، تامین نیازهای تحصیلی و برگزاری اردوهای آموزشی و زیارتی برای سالمندان از جمله این اقدامات می باشد.


5 هزار دانش آموز و هزار و 600 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل است

این مقام مسئول، با بیان این مطلب که 5 هزار دانش آموز و هزار و 600 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند، اضافه کرد: مقرر شده است که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری تمامی بدهی های دانشجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شود.


وی، حمایت موردی از از خانواده های نیازمند، ارائه خدمات مشاوره و مددجویی، جذب و هدایت کمک های مردمی و ارتباط با موسسات خیریه را از دیگر اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد بیان کرد و گفت: طبق سند چشم انداز 20 ساله کمیته امداد باید نقش محوری در تکامل و خودکفایی خانواده های نیازمند، پیشتاز در تقویت سنت های حسنه و زدودن فقر با تاکید بر مناعت طبع داشته باشد و ما در این راستا گام موثر و مطلوبی را برداشته ایم.


رویکرد کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی خانواده های نیازمند است

زلالی، رویکرد کمیته امداد را توانمندسازی و خودکفایی خانواده های نیازمند توصیف کرد و بیان داشت: با اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال و خودکفایی مددجویان، هم اکنون 6 درصد دام های سنگین بالغ بر 32 هزار راس، 121 هزار راس دام سبک، 20 هزار قطعه طیور و 2 هزار 671 کندو یا کلنی زنبور عسل متعلق به مددجویان کمیته امداد است.


مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل، با یادآوری این مطلب که فعالیت های مددجویان کمیته امداد استان در اقتصاد استان تاثیرگذار است، تصریح کرد: این درحالی است که 2 هزار و 63 تن از گوشت تولید شده، 18 هزار تن از میزان شیر تولید شده و 62 تن از پشم و کرک تولید شده در استان اردبیل به دست مددجویان بوده است.


زلالی در پایان سخنان خود ارتقای خودباوری، ارتقای سطح زندگی نیازمندان و ترویج فرهنگ کار و تلاش را از اهداف تشکیل این نهاد عنوان کرد و گفت: بیش از هزار و 400 قالی باف در سطح استان وجود دارد و ما امکاناتی را در اختیار آنها قرار داده ایم تا بتوانند از استعداد خود در زمینه گذران امورات زندگی خویش استفاده کنند و سعی ما بر این است که نقشه های طرح آنها به روز باشد تا در فروش آن دچار مشکل نشوند.


پایان پیام/
 

کد خبر 349910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha