ایجاد سرپناه برای نیازمندان جامعه ادامه سیره معصومین(ع) است

خبرگزاری شبستان: سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد سرپناه برای محرومان و نیازمندان جامعه ادامه سیره معصومین(ع) و اقدامی بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مصطفی افضلی فرد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی عصر امروز( 14 اسفند) در آئین نکوداشت خیرین مسکن ساز استان اردبیل در سالن ولایت سپاه استان، اظهار داشت: خیرین مسکن ساز با اقدامات خود پا جای پای حضرت علی(ع) گذاشته و با ثروت خود توشه ای برای آخرت خود جمع آوری می کنند.


وی، با بیان اینکه ایجاد سرپناه و مسکن برای نیازمندان جامعه ادامه سیره معصومین(ع) و عمل به آموزه های قرآن کریم است، افزود: تقوا و ثروت دو مقوله ای هستند که مکمل همدیگر می باشند و در جواب برخی از کج فهمی ها که ادعا می کنند اسلام ترویج کننده فقر در جامعه است، باید گفت که بر خلاف این نظر اسلام بارها و بارها به تولید ثروت در جامعه تاکید کرده است.


افضلی فرد، ادامه داد: اگر ثروت جامعه در دست نیکوکاران باشد به یقین آن جامعه به سوی سعادت حرکت می کند ولی اگر ثروت جامعه در دست مفسدان باشد باید یقین کرد که آن جامعه هرگز روی سعادت را ندیده و به سوی تباهی و نابودی حرکت خواهد کرد.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس، مسکن مهر را یکی از اقدامات مطلوب دولت گذشته برای ایجاد سرپناه برای محرومان عنوان کرد و گفت: تسهیلات بافت فرسوده، تسهیلات مسکن مهر و تسهیلات مقاوم سازی مسکن های شهری و روستایی از دیگر اقداماتی بیان کرد که برای تامین سرپناه برای اقشار محروم و کم درآمد لحاظ شده است.


افضلی فرد، در خصوص پیگیری کمیسیون اصل نود مجلس از وزیر مسکن دولت یازدهم در خصوص مشکلات مسکن مهر، گفت: وزیر مسکن در پاسخ این پیگیری گفته اند که هیچ برنامه ای برای ادامه پروژه مسکن مهر نداشته و تمام همت خود را برای تکمیل واحد های ناقص و ایجاد زیرساخت های لازم برای این مجموعه های هستیم.


برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد را به خود مردم واگذار کینم


در ادامه این آئین جواد زنجانی فرماندار اردبیل در سخنانی گفت: در عرصه کنونی بحث اقتصاد مقاومتی در تداوم حماسه سیاسی مورد تاکید است چراکه تنها راه برون رفت از مشکلات مقاومت در برابر تحریم ها و اتکا به خود است.


زنجانی، خطاب به خیرین عزیز، اضافه کرد: خیرین گرامی باید از هدر رفت منابع و امکانات جلوگیری کنند و در قالب اقدامات موثر و کارشناسی به نحو احسن از این منابع و ظرفیت های موجود در بین مردم استفاده کرده و در جهت محرومیت زدایی از جامعه تلاش کنند.


در پایان این مراسم کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش هر کس به اندازه خیرخواهی او است، بیان داشت: خیرخواهی و ایجاد سرپناه و امنیت برای نیازمندان جامعه پلی برای جلب رضای خداوند متعال است.


پیرموذن، با اشاره به تاکیدات ائمه معصومین و اموزه های قرآن کریم مبنی بر حمایت و دستگیری از نیازمندان، خاطر نشان کرد: همت خیرین برای مسکن سازی و مدرسه سازی همتی بسیار ارزشمند و ماندگار است و امیدواریم خداوند متعال ثواب این اقدامات ارزشمند را هم در دنیا و هم در آخرت فراوانی ونصیب این عزیان کند.


پایان پیام/

 

کد خبر 350023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha