اردبیل جزو 10 شهر پیشرو استفاده از آب خام در فضای سبز است

خبرگزاری شبستان: شهردار اردبیل با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای توسعه و حفظ فضای سبز انجام شده است، گفت: اردبیل جزو 10 شهر پیشرو استفاده از آب خام در فضای سبز می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، صدیف بدری شهردار اردبیل عصر امروز( 15 اسفند) در در جشن رویش و آئین گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در اردبیل، اظهار داشت: شهرداری اردبیل در طول چند سال گذشته اقدامات مطلوبی را مطابق با برنامه پنج ساله توسعه شهری انجام داده است.


وی، با اشاره به ضرورت حفظ، نگهداری و توسعه فضاهای سبز، اذعان داشت: در بودجه سال 93 شهرداری اردبیل توجه ویژه ای به توسعه فضاهای سبز شده است به طوریکه ما در سال آینده شاهد توسعه 20 هکتاری فضای سبز در شهر خواهیم شد.


این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه سعی کرده ایم در احداث فضاهای سبز و پارک ها به مناطق محروم و کم برخوردار توجه ویژه ای کنیم، تصریح کرد: احداث پارک در تپه میراشرف، پارک حقیقت، تپه سربند، سیداباد، دوربرگردان بسیج و کلخوران مدنظر شهرداری در توسعه فضای سبز بوده و است.


بدری، به کاشت 30 هزار اصله نهال متناسب با شرایط جوی اردبیل در سالجاری اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر این مهم سه میلیون و 700 هزار بوته گل فصلی، 355 هزار اصله درخچه زینتی نهال کاشت شده است که اقدامی بسیار ارزشمند برای توسعه منابط طبیعی و فضای سبز به شمار می رود.


شهردار اردبیل، در پایان سخنان خود کلنگ زنی واحد پردازش و تفکیک، یازیافت و کمپوست پسماندهای شهری اردبیل را یادآور شد و گفت: برای این پروژه 6 میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری در نظر گرفته شده که با هدف حفظ و بها دادن به منابع طبیعی ایجاد می شود.


گفتنی است؛ این آئین با کاشت هزار و 700 اصله نهال به یاد و نام شهدای سرافراز شهرستان اردبیل و پرده برداری از 275 تابلوی مزین به تصاویر هزار و 100 شهید گرانقدر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس همراه بود.


لازم به ذکر است؛ برگزاری آئین کلنگ زنی کارخانه پردازش و تفکیک پسماندهای شهری و تولید کود ورمی کمپوست در محل ایستگاه شماره یک خدمات شهری و اجرایی از دیگر برنامه های این همایش بود.


پایان پیام/

 

کد خبر 350315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha