تاکید برنقش مساجد در توسعه فرهنگی/اعضای کانونها همه نسل ها را جذب کنند

خبرگزاری شبستان: استاندار تهران با اشاره به این که مساجد و کانون های مساجد باید محیطی جذاب برای جوانان باشند، گفت: یکی از مهم ترین مکان ها برای توسعه بخش فرهنگی، مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، هاشمی، استاندار شهر تهران در گردهمایی ائمه جماعات، روحانیون و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران همزمان با بیست و یکمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی و مبتنی بر اسلام ناب محمدی است، گفت: دشمنی استکبار و استعمار با انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ انقلاب دارد و تهاجم فرهنگی دشمن نیز با توجه به این اصل مهم قابل پیگیری و تعریف است.

 

وی با بیان اینکه مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ خواسته هایی روشن و آشکار است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند که فرهنگ چیزی است که حاضرم جان خود را در راه آن فدا کنم و بر اساس فرموده ایشان می توان پی برد جهاد فرهنگی خواسته مهم ایشان در این حوزه است.

 

هاشمی با اشاره به این که یکی از مهم ترین مکان ها برای توسعه بخش فرهنگی، مساجد هستند، گفت: مقدس ترین مکان برای تحقق فرهنگ غنی، مسجد است و کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند به معنای واقعی کلمه، فضا و مکانی برای جذب جوانان و نوجوانان باشند.
  

استاندار تهران افزود: افراد فعال و حاضر در کانون ها باید کسانی باشند که توان جذب نسل دوم و سوم و چهارم انقلاب را داشته باشند و با توجه به این که دنیای امروز دنیایی فراتکنولوژی است به عنوان پیشتاز جهان تشیع  موظف هستیم، مساجد و کانون ها را به محیطی جذاب برای جوانان تبدیل کنیم که آنان به دنبال ما بدوند نه این که از ترس از مسائل اطراف در مسجد حضور یابند.

 

هاشمی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در راستای تحقق مطالبات رهبر انقلاب و مردم شریف ایران مبانی و اصولی را اصل و هدف قرار داده است که از آن میان می توان به پایبندی به ارزش های اسلامی، رعایت توازن میان هویت های اسلامی و ایرانی، تحقق جامع قرآنی، همبستگی ملی و رعایت اخلاق و موازین اسلامی در راستای مفاهیم قرآنی، سهیم کردن فرهنگ در فرایندهای توسعه کشور و کسب جایگاه شایسته در تجارت جهانی محصولات فرهنگی اشاره کرد.

 

استاندار تهران در این همایش اصلاح ساختار مدیریت فرهنگی کشور را از راهبردهای تحقق این اصول برشمرد و گفت: مدیران مهم ترین افرادی هستند که می توانند مسیر هر حرکتی را به جلو هدایت کنند و در کنار آن می توان تاکید کرد که واگذاری تصدی های بخش فرهنگ به بخش های مردمی می تواند امر مهم و قابل توجهی محسوب شود.

 

وی افزود: حذف قوانین و مقررات زاید و ایجاد محیط قانونی و تسهیل گره ها در مسیر فرهنگی، تقویت تعامل فرهنگی با سایر بخش ها از جمله صنعت، سیاست و تجارت و تقویت تشکل های علمی، فرهنگی و هنری از جمله کانون های فرهنگی هنری مساجد از مسائل مهم در تحقق ملزومات فرهنگی چشمگیر به شمار می آید.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 350340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha