هفت امامزاده شاخص خمین آماده اجرای طرح آرامش بهاری

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمین از آمادگی هفت امامزاده این شهرستان برای اجرای طرح آرمش بهاری خبر داد.

حجت الاسلام امرالله ورمزیار، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمین ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بقاع متبرکه آماده پذیرایی زائران و دوستداران اهل بیت (ع)هستند و در این راستا اداره اوقاف و امور خیریه با اجرای طرح آرامش بهاری میزبان زائران هستند.


وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری ویژه نوروز 93 در راستای ترویج معارف دینی، افزایش اطلاعات معرفتی و ایجاد فضای معنوی بیشتر در آستان امامزاده‌های خمین برگزار می‌شود، ادامه داد: هفت امامزاده شاخص برای اجرای این طرح در شهرستان خمین در نظر گرفته شده است.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمین با بیان اینکه آماده‌کردن فضای بقاع متبرکه برای حضور مسافران نوروزی در زمان تحویل سال از برنامه‌های این اداره در ایام نوروز است، ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی ویژه بانوان و مسابقات نقاشی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این طرح است.


حجت الاسلام ورمزیار ادامه داد: امامزاده ابوطالب خمین، امامزاده ابوالعلی روستای ریحان، امامزاده خدیجه خاتون حشمتیه، امامزاده عبدالله زورقان، امامزاده اهل بن خشتیجان، امامزاده ابوالفتوح روستای ده نو و امامزاده زینب خاتون تهیق میزبان مسافران نوروزی در ایام نوروز هستند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اجرای این برنامه‌ها در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، گفت: مراسم رهروان یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)همزمان با سراسر کشور در محل بقاع امامزادگان شاخص این شهرستان برگزار می‌شود.


وی هدف از اجرای این برنامه‌ها را آشنایی مردم با سنت اهل بیت(ع)، نحوه و سیره زندگی حضرت زهرا(س) و تبلیغ فرهنگ فاطمی دانست.


پایان پیام/

کد خبر 350919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha