غرس 5 نهال در مدارس ایلام

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی در هر مدرسه استان 5 نهال با حضور دانش آموزان غرس و کاشته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، یزدانبخش شریفی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، صبح امروز(19 اسفند) در مراسم نهال کاری در دبیرستان ام الحبیبه شهر ایلام، اظهار کرد: در هر مدرسه 5 نهال با اولویت درختان مثمر را غرس می شود.


وی، با بیان اینکه طرح کاشت نهال با همکاری آموزش و پرورش شهرستان ها، مناطق تابعه استان و با هماهنگی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اجرا می شود، افزود: غرس نهال در مدارس استان کار بزرگ و زیبایی است که در طول هفته منابع طبیعی انجام می‏شود.


مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، ابراز کرد: با اجرای این طرح در سطح مدارس دانش‏آموزان در نهادینه‏سازی فرهنگ حفظ منابع طبیعی مشارکت داده شده و فرهنگ درختکاری و صیانت از طبیعت به دانش آموزان آموزش داده می شود.


شریفی، یادآور شد: ما وظیفه داریم در ارتباط با بهترین آفرینش های الهی بعد از ما انسان ها، از طبیعت نگهداری کرده و احترام به طبیعت احترام به خودمان است.


وی، گفت: ما باید دوستدار طبیعت باشیم و این فرهنگ را در جامعه نهادینه نمائیم، دوست داشته باشیم و دیگران را به دوست داشتن و حفاظت از طبیعت دعوت کنیم.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی است که تا فرهنگ درختکاری و حفاظت از طبیعت را در بین دانش آموزان و دیرگ اقشار مردم نهادینه کرد.


گفتنی است، این مراسم با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان  در دبیرستان دخترانه ام الحبیبه شهر ایلام برگزار و ضمن پاسداشت روز درختکاری اقدام به کاشت نهال در این واحد آموزشی شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 351328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha