هفتمین همایش بین المللی "دکترین مهدویت" برگزار می شود

دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت از برگزاری هفتمین دوره این همایش با عنوان "رسانه، جامعه و حکومت زمینه ساز، راهبردها و راهکارها" 23 و 24 تیر ماه سال جاری در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام سید مسعود پور سید آقایی،دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت،  امروز (11 اردیبهشت) به خبرنگاران گفت: بحث نگاه راهبردی به آموزه های مهدویت چند سالی است که در موسسه آینده روشن به شکل جدی دنبال می شود.


وی افزود: ما قصد داریم تا مقصد و راه رسیدن به این جامعه از منظر راهبردی را مشخص کنیم و البته جامعه مقصد مورد نظر ما همان جامعه منتظر است و نباید از آن به عنوان جامعه آرمانی یاد کرد.


مسئول موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) گفت: ما با دستیابی به جامعه منتظر می توانیم جامعه آرمانی را بسازیم و برای این هدف نیازمند تعیین و رعایت شاخص هایی هستیم تا با عمل به آنها از وضع موجود به وضع مطلوب یا همان بحث الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی و مورد تاکید مقام معظم رهبری برسیم.


وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس و با توجه به ظرفیت های فراوان رسانه ها باید راهبردها و راهکارهای فرهنگی با رویکر رسانه در راستای رسیدن به جامعه مقصد اجرا شود و به دنبال دستیابی به مبانی و شاخص های رسانه در چنین جامعه ای همایش بین المللی دکترین مهدویت با عنوان "رسانه، جامعه و حکومت زمینه ساز، راهبردها و راهکارها" فراخوان اثر شده است.


حجت الاسلام پورسید آقایی گفت: این همایش در سه محور "زمینه سازی، رسانه و زمینه سازی و راهبردها و راهکارهای رسانه زمینه ساز" در دو بخش داخلی و بین الملل فراخوان شده و تاکنون 10 اثر در بخش داخلی به دبیرخانه رسیده و 100 مقاله هم به صاحب نظران سفارش شده است.


وی افزود: در بخش بین المللی تا کنون 87 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که 74 اثر به صورت خلاصه مقاله و 27 اثر به صورت کامل است که 61 مقاله از این تعداد مورد پذیرش قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: این آثار از 27 کشور از پنج قاره جهان است که مولف 17 اثر از این 87 مقاله بانوان محقق و اندیشمند هستند.


دبیر این همایش ادامه داد: مولف 46 مقاله از این تعداد دارای مدرک دکتری، 12 مقاله فوق لیسانس 14 مقاله لیسانس و هفت مقاله از سوی افرادی است که تحصیلات حوزوی دارند.


وی با اشاره به حضور شخصیت های برجسته عرصه فرهنگ و رسانه در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این همایش گفت: البته مباحث مهدویت خاستگاه اجتهادی و حوزوی دارد و ما با رایزنی های که با برخی مراجع و بزرگان حوزوی تلاش داریم تا حضور یکی از این بزرگان در این مراسم قطعی شود.


وی تصریح کرد: این هفتمین همایش از همایش های دکترین مهدویت است و ما اعتقاد داریم، درجه معارف اعتقادی صرف باقی نماند و نگاه کلان و اعتقادی به آن شود که برگزاری این همایش در همین راستاست.


پایان پیام/

کد خبر 35137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha