انتظار امیدهای افراد را به یکدیگر نزدیک می‌کند

هانس اوکو بحث مهدویت را فراتر از رسانه‌ها دانست و گفت: ایده انتظار امیدهای افراد را به یکدیگر نزدیک می‌کند و در نتیجه مردم با اتحاد با یکدیگر زمینه انتظار را آماده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شبستان، هانس اوکو، محقق مسیحی در هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: بحث مهدویت فراتر از رسانه‌ها است و بیشتر مربوط به تاریخ و زمان است و بیش از هر چیز ابزاری را بدست می‌دهد تا انسان در مورد آینده و تحولات آن به ذهنیت صحیح دست یابد.

وی افزود: گفتمان مهدوی در عصری که موضوعات مذهبی در رسانه‌ها مطرح می‌شود شاید چیز جدیدی نباشد اما بنده می‌خواهم عرض کنم مشابهت‌های بسیاری میان اسلام، یهود و مسیحیت در زمینه مهدی موعود وجود دارد.

اوکو به بحران کنونی جهان اشاره کرد و گفت: بحران‌های امروز جهان در واقع زمینه‌ای است برای ایجاد انتظار به ظهور منجی که جهان را اصلاح می‌کند و این اصلاح او کل جامعه جهانی را دربر می‌گیرد.

 

محقق سوییسی مسیحا را ناجی دین مسیحیت دانست و گفت: آنچه در دنیای امروز مطرح است یعنی فقر، جنگ و جهل بازگشت عیسی مسیح از بهشت و ایجاد آرامش و رفاه را در نگاه الهیات مسیحی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه فرقه‌های مسیحی در مورد چگونگی بازگشت مسیح اختلاف دارند، گفت: گرچه درباره چگونگی بازگشت مسیحی در فرقه‌های مسیحی اختلاف نظر وجود دارد اما همه آنها متفق‌اند که عدالت با ظهور مسیح حکم‌فرما می‌شود و دنیا پر از عدل و داد می‌گردد.

اوکو با تأکید بر انتظار فعال مسیحیان برای ظهور گفت: این‌طور نیست که در دین مسیح انتظار به این معنا باشد که افراد دست روی دست بگذارند و منتظر منجی باشند بلکه هر کس وظیفه دارد با تمسک به عیسی مسیح برای ایجاد صلح و خیر در جهان بکوشد.

 

پژوهشگر مسیحی تصریح کرد: طبق عقیده مسیحیان 36 نفر از صالحین و صادقین در هر دوره‌ای وجود دارند که باعث ایجاد صلح و آرامش و عدالت هستند اما شناخته‌شده نیستند.

وی با بیان اینکه به طور کلی رسانه‌ها علاقه‌ای به ورود در مباحث الهی و مذهبی ندارند، گفت: یکی از مسایلی که گریبان‌گیر مذاهب در دوران جدید شده است این است که مذهب در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

اوکو مذهب را دارای کارکردی فراتر از رسانه دانست و گفت: مذهب می‌تواند به عنوان نیروی محرکه تغییر به سمت خیر باشد و رسانه‌ها باید از این موضوع استفاده کنند، در حالی که رسانه‌های اروپایی بیشتر به فکر کلیشه‌های منفی و تخریب چهره دین هستند.

 

این پژوهشگر سوییسی تصریح کرد: رسانه‌های مدرن برخلاف مردم دین را از بیرون نگاه می‌کنند و به عقیده من مذهب و رسانه از دو حیطه کاملا مختلف هستند که خیلی سخت است بین آن دو تجانس ایجاد کرد و به همین دلیل تصویری که از مذهب در رسانه‌های امروز منعکس می‌شود تصویری واقعی نیست و رسانه‌های متعهد باید تلاش کنند تصویری واقعی از مذهب را به مردم جهان معرفی کنند.

اوکو به امیدآفرینی انتظار اشاره کرد و ادامه داد: ایده انتظار امیدهای افراد را به یکدیگر نزدیک می‌کند و در نتیجه مردم با اتحاد با یکدیگر زمینه انتظار را آماده می‌کنند. در حقیقت کسی که در کار خیر قدم برمی‌دارد هم دارد کار خود را انجام می‌دهد هم کار منجی را زیرا برای ظهور او زمینه‌سازی می‌کند.

پایان پیام/

 

کد خبر 52197

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha