عصر حضور منجی، عصر حکومت انسان های صالح است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همایش دکترین مهدویت را همایشی حیات بخش، امید آفرین و الهام بخش خواند و گفت: عصر حضور منجی، عصر حکومت انسان های صالح است.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در اختتامیه هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت این همایش را همایشی حیات بخش امید آفرین و الهام بخش خواند و گفت: عصر حضور منجی، عصر حکومت انسان های صالح و عصر حضور نور معرفت در تارو پود کره خاکی است.
 

عصر حضور امام عصر(عج) عصر تجلی دانش است
وی با استناد به آیات قرآن علم و عمل را دو گوهر گرانبها خواند و گفت: در پرتو پیوند علم با عمل می توان حقیقت تقوا و بندگی را بدست آورد و در پرتو این نور پرفروغ مسیر حرکت پیدا کرد.
حجت الاسلام ابوترابی افزود: هر گامی برای تقویت ریشه های دانش و تفکر گام بلندی برای نزدیک شدن به شاخصه های کلیدی عصر حضور به شمار می رود و هر گامی که فاصله ای میان دانش و انسان خلق کند در حقیقت ما را از دنیای حضور امام زمان دور کرده است.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب مهدوی در سایه حضور فقیه عادل یعنی انسان عالمی که در پرتو عمل صالح به گوهر عدالت آراسته گردیده معنا می یابد.
وی جمهوری اسلامی ایران را نظامی سیاسی خواند که عمود خیمه آن فقاهت و عدالت است.
حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که انقلاب دریچه ای به سوی عصر حضور است اذعان کرد: این انقلاب شایستگی آن را دارد که به عصر حاکمیت انسان های صالح ختم شود و رسانه ها نقش بی بدیلی در این راستا ایفا می کنند.
وی از رسانه های تصویری و مکتوب خواست تا آنجا که می توانن در مسیر ارتقاء سطح اندیشه جامعه گام بردارند چرا که هر گامی به سمت ترویج دانش گامی به سمت عصر حضور است.
حجت الاسلام ابوترابی گفت: رسانه ها باید از همه توان و ظرفیت خویش در این راه بهره بند همان طور که رسانه های وابسته به بلوک استکبار از همه توان و سرعت و گستره مخاطبان خویش برای دور کردن بشر ازتعقل استفاده می کند و انسان را گرفتار هوا و هوس و شهود و مطیع خواسته های خویش می نماید.
وی خاطر نشان کرد: باید در سایه گسترش اخلاق و فضیلت در جامعه بشری راه را برای ظهور امام زمان هموار کرد و رسانه ها زمانی می توانند این رسالت خود را عینیت بشند که خود را به این کمالات آراسته باشند.
این کارشناس مهدویت از انبیای الهی به عنوان نخستین مبلغان سلامت در جامعه یاد کرد و گفت: آنان به ما آموختند که نخستین گام برای سلامت جامعه سالم ساختن جسم و روح خویش است.
حجت الاسلام ابوترابی افزود: پیام انبیا پیام سلامت است و از وجودتشان جز نور انعکاسی نمی یابد بنابراین هر یک از ما به میزانی که به سلامت نزدیک شویم به همان اندازه قادر هستیم برای ظهور منجی نقش ایفا کنیم.
وی به سخن مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و ایشان را فریاد بلند دفاع از مظلوم و مقاومت در برابر سلطه نامید و از پیامشان با عنوان پیام سلامت یاد کرد.

 

بررسی جاهلانه علائم ظهور و انطباق آن با مصادیق ما را از حقیقت انتظار دور می کند
نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسانه امروز ما به اندازه ای که خود را با اخلاق و دانش ساخته است توانایی زمینه ساز برای حضور امام زمان(عج) را در خود پدید آورده است.
وی خطاب به مسئولان، دولت مردان، جوانان و عموم مردم تاکید کرد: برای فراهم کردن بستر ظهور امام عصر (عج) باید خود را به او نزدیک کنیم و برای نزدیک شدن به آن وجود اقدس و نماد طهارت و علم و فضیلت و عدالت و انسانیت باید از همه توان خویش بهره بگیرم.
حجت الاسلام ابوترابی در بخشی از سخنان خویش پدید آمدن مشکلات و آسیب ها در این مسیر را امری طبیعی خواند و افزود: این وظیفه ماست که با آسیب شناسی دقیق انقلاب ظهور و غیبت موانع پیش روی حضور امام را مرتفع سازیم.
وی تاکید کرد: باید به دنبال شاخصه های جامعه منتظر باشیم و آنها را احیا نماییم. بررسی جاهلانه علائم ظهور و انطباق آن بر مصادیق ما را حقیقت انتظار دور می کند.
سخنران مراسم اختتامیه در پایان سخنان خود همایش دکترین مهدویت و نشست ها، گفت و گو ها و مقالات دکترین مهدویت را زمینه ای برای توجه دنیا به حقیقت انتظار معرفی کرد و آن را بستری برای ظهور منجی دانست.

 

پایان پیام/

کد خبر 52228

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha