ولایت‌فقیه فلسفه هگل را به چالش کشیده است

اسلام‌شناس الجزایری ولایت‌فقیه را ناقض تمام فلسفه‌های غربی بخصوص فلسفه هگل عنوان کرد و دموکراسی واقعی را در نظام ولایت‌فقیه متجلی دانست.<BR> <BR>

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر عبداللاوی، محقق و اسلام‌شناس الجزایری در ارایه مقاله خود با نام ولایت‌فقیه و زمینه‌سازی برای ظهور که در کمیسیون شماره یک هفتمین همایش دکترین مهدویت ارایه شد، گفت: ولایت‌فقیه مسئله‌ای جهانی است که می‌تواند زمینه‌سازی برای ظهور را انجام دهد.

وی افزود: بشریت در حال حاضر در سرگردانی و پراکندگی بسر می‌برد و ملت‌ها از رژیم‌ها مأیوس شده‌اند.

عبداللاوی دموکراسی حقیقی را در نظام ولایت‌فقیه متجلی دانست و گفت: دموکراسی حقیقی را باید در ایران جست‌وجو کرد نه در غرب که می‌خواهند دموکراسی را در خلأ ایجاد کنند زیرا نظام ولایت‌فقیه می‌تواند با نظارت نایب امام بر دموکراسی آن را تضمین کند.

محقق الجزایری با بیان اینکه ولایت‌فقیه نیابت امام زمان را بر عهده دارد، گفت: ولایت‌فقیه منحصر به ایران است بلکه متعلق به کل جهان است و باید استراتژی آن در تحقق پروژه‌ای جهانی به کار گرفته شود.

وی با اشاره به پروژه جدایی دین از سیاست در سطح جهان گفت: انقلاب اسلامی ثابت کرد که می‌توان مدلی جدید از حکومت ارایه داد که در آن دین به عنوان محور حکومت قرار گیرد.

عبداللاوی با اشاره به فلسفه‌های غرب بخصوص فلسفه هگل گفت: هگل معتقد بود تاریخ دارای جبر است و بشر در مقابل آن هیچ‌گونه اختیاری ندارد. طبق عقیده او باید در دوران حاضر ژرمن‌ها حاکم باشند و ایدئولوژی مادی‌گری در تمام دنیا حاکم شود اما با انقلاب ایران این ایدئولوژی به چالش کشیده شد.

محقق الجزایری با بیان اینکه فلاسفه غرب به دنبال تئوریزه کردن استکبار جهانی هستند، گفت: ارتباط جمهوری اسلامی با مسئله امامت و ولایت یک ارتباط ایدئولوژیک است و ارتباط میان سیاست و دیانت را برقرار می‌کند. این انقلاب توانسته تمام فلاسفه غرب را کنار بزند.

وی افزود: من در مقابل ملت بزرگ ایران حق دارم احساساتی صحبت بکنم زیرا معتقدم انقلاب ایران مرگ دموکراسی غربی را نوید داده و امید را به جهان هدیه کرده است.

عبداللاوی با اشاره به نظریه غرب درباره آخرالزمان گفت: یأس از رحمت خداوند رکن اصلی نظریه آخرالزمانی غرب را تشکیل می‌دهد اما در نظر اسلام آخرالزمان همراه با امید و نوید به رحمت خداوند است.

شایان ذکر است، هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت 23 و 24 تیر در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 52484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha