آیت‌الله خامنه‌ای مصداق واقعی رهبر زمینه‌ساز ظهور است

مهدی‌یاور عربستانی با تبیین تفاوت های میان انتظار و زمینه‌سازی ظهور گفت: آیت‌الله خامنه‌ای مصداق واقعی رهبر زمینه‌ساز ظهور است.

به گزارش خبرنگار شبستان، هدی صالح، پژوهشگر عربستانی در زمینه مهدویت در هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با ارایه مقاله خود با نام زمینه‌سازان بین انتظار و زمینه‌سازی که در کمیسیون شماره یک این همایش ارایه شد، گفت: مؤمن هم وظیفه انتظار دارد و هم وظیفه زمینه‌سازی. انتظار به معنای اعلام انزجار است اما زمینه‌سازی با کار و عمل همراه است.

وی افزود: طرفداران نظریه زمینه‌سازی باید تلاش کنند تا با گسترش عقاید مهدوی و تربیت فرزندان دینی زمینه ظهور امام عصر را مهیا کنند.

صالح با بیان اینکه برای زمینه‌سازی انتظار باید به راهکارهای عملی دست یافت، گفت: هرگونه حرکت اصلاح‌طلبی که بتواند در مقابل شبهه‌های موجود و سرکوب‌گری سردمداران مقاومت کند باید با الگوگیری از حضرت علی (ع) شکل گیرد.

وی با اشاره به نظریه‌ ولایت‌فقیه در عصر غیبت گفت: ولی‌فقیه کسی است که در عصر غیبت با زندگی علی‌وار و برپایی حکومت الهی می‌تواند زمینه‌ساز ظهور باشد که بهترین نمونه آن آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای است.

مهدی‌یاور عربستانی گفت: ولی‌فقیه با نظارت بر دولت زمینه‌ساز و تمامی سازمان‌های زیرمجموعه آن می‌تواند وحدت الهی را در میان آنها به وجود آورد و بر اسلامی بودن تمام فعالیت‌ها نظارت داشته باشد.

صالح ادامه داد: در چنین دولت زمینه‌سازی است که می‌توانیم به آنچه در دعای افتتاح معرفی شده برسیم و آن دولت کریمه‌ای است که کرامت و شهادت و خیر دنیا و آخرت را دربر دارد.

وی صبر، اخلاق نیکو، ادای واجبات و انجام وظایف، انتظار فرج و گرایش‌ به خدا از ویژگی‌های منتظران ظهور دانست و گفت: چنین منتظرانی باید جامعه را برای ظهور آماده کنند و به صورت علمی و معرفتی به مسئله ارتباط با حجت بپردازند، مانند همین همایش که در حال برگزاری است.

مهدی‌یاور عربستانی که با اشاره به اشکالاتی که دشمنان به مسئله مهدویت دارند، گفت: بعضی مسئله مهدویت را منتفی می‌دانند و می‌گویند اسلامی نیست و نقش تشیع را به عنوان وارثان و مدعیان حکومت جهانی مهدوی انکار می‌کنند. چنین افرادی ضعیف‌الایمان هستند و با آنها نمی‌توان مبارزه کرد مگر اینکه پشتیبان علی باشیم.

صالح با اشاره به نقش فقها در زمینه‌سازی ظهور گفت: امامان امر کردند در حوادث و رویدادهای زمان غیبت به روایت‌کنندگان و فقها رجوع کنیم و آنها مسئولیت اشراف بر حکومت‌ها را در این دوره دارند.

وی به ویژگی‌های فرهنگی دولت زمینه‌ساز نیز اشاره کرد و گفت: ایمان و خودآگاهی، اراده، توجه به مقاومت و اصلاح‌طلبی و عزت و سربلندی از ویژگی‌های دولت زمینه‌ساز است که در نهایت حکومت را به دست ولی‌ اصلی آن امام زمان می‌سپارد.

شایان ذکر است، هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت 23 و 24 تیر در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 52469

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha