مسئولان باید به همایش‌های مهدوی اهتمام بیشتری داشته باشند

حجت‌الاسلام شجونی همایش بین‌المللی دکترین مهدویت را کمی از بسیار توصیف کرد و گفت: مسئولان باید به همایش‌های مهدوی اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت و دبیر جامعه وعاظ در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار شبستان گفت: همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گرچه بسیار مهم و اثرگذار است اما کمی است بسیار و اندکی از بی‌شمار.

وی افزود: تمام مسئولان اعم از دفتر رهبری، دولت، مجلس و... باید برای برگزاری این‌گونه همایش‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانیم فرهنگ مهدوی را در کشور نهادینه کنیم و در سطح جهان گسترش دهیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که در زمان طاغوت غصه می‌خوردیم که چرا نمی‌توانیم از امام زمان(عج) بگوییم گفت: بعضی وعاظ چهل پنجاه سال منبر می‌رفتند اما نمی‌توانستند حتی یک کلام از امام زمان (عج) بگویند.

شجونی تأکید کرد: باید از فرصتی که به واسطه انقلاب ایجاد شده استفاده کرده و در سطح معرفت و احساس و عمل، انتظاری سازنده ایجاد کرد.

وی انتظار را راضی نبودن به وضع موجود تعریف کرد و بیان کرد: منتظران آنچه را می‌بینند نمی‌خواهند و آنچه می‌خواهند نمی‌بینند و به همین دلیل منتظر ایجاد وضعی آرمانی هستند.

دبیر جامعه وعاظ با اشاره به انتظار منجی در ادیان و مکاتب دیگر گفت: یهودی‌ها وصی موسی یوشع بن نون و مسیحیان وصی عیسی، شمعون الصفا را به عنوان منجی می‌شناسند و زرتشتی‌ها به قیام روحانی علیه اهریمن و به نفع اهورامزدا اعتقاد دارند و کیقباد یا کیکاووس یا کیخسرو یا بهرام یا شاپور را به عنوان منجی می‌شناسند.

شجونی افزود: قانون‌گذاران احزاب سوسیالیست و ماتریالیست‌ نیز چون به جامعه آرمانی کارگری اعتقاد دارند به نوعی منجی‌باور هستند.

وی با اشاره به این که سنی‌ها هم امام مهدی(عج) را باور دارند، گفت: نورالدین احمد مکی ملکی یکی از علمای اهل سنت در کتاب خود می‌نویسد: امتناعی برای بقای حضرت مهدی (عج) نیست چون ما معتقد به زنده ماندن چهار تن هستیم که عمرشان از او بیشتر است، این چهار نفر عبارتند از: اعور دجال، خضر، عیسی و ابلیس.

عضو جامعه روحانیت گفت: سال‌ها پیش در محلی نزدیک امامزاده داود به نام کی‌گاه منبر می‌رفتم. دو سه متر برف آمده بود. روزی دیدم هفتاد هشتاد نفر با پای پیاده دارند به سمت کی گاه می‌آیند. پرسیدم: اینها چرا به اینجا آمده‌اند. گفتند: اینها متدینیان زرتشتی تهران هستند که معتقدند منجی آنها در اینجا غایب شده و نام کی‌گاه هم به معنای محل کیخسرو یا کیقباد و یا کیکاووس است.

شجونی تأکید کرد: ببیند ما الان انقلاب کرده‌ایم. اگر دشمنان داخلی و خارجی بگذارند جامعه‌ای آرمانی بسازیم، تازه محدود به ایران هستیم. در صورتی که ما معتقدیم حضرت مهدی یملأ الله الارض قسطا و عدلا یعنی در تمام زمین قسط و عدل را حاکم می‌کند.

وی به شرح وظایف رسانه‌ها نیز پرداخت و افزود: رسانه‌ها به جای این که بنویسند سگ فلان هنرمند چهارقلو زایید یا فلان هنرمند برای هشتمین بار کنار سفره هفت‌سین نشست باید به این بپردازند که آیا عدالت در جهان کنونی وجود دارد؟ آیا آمریکا و اسراییل توانسته‌اند در جهان عدالت را حاکم کنند یا باید کسی دیگر بیاید؟

شجونی بر ضرورت تشکیل اتحاد جماهیر اسلامی تاکید کرد و افزود: اگر چنین شود و کشورهای اسلامی متحد شوند می‌توانند از قیام‌های منطقه بهره‌برداری کنند و آمریکا و اسراییل را خلع ید کنند.

پایان پیام/

 

کد خبر 52941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha