مطابق آموزه‌های مسیحیت دوران ظهور مسیح بسیار کوتاه است

محقق حوزه مهدویت از کشور فیلیپین گفت: مطابق آموزه‌های مسیحیت دوران ظهور مسیح بسیار کوتاه است و بلافاصله پس از آن قیامت شکل می‌گیرد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، لئوناردو مرکادو، محقق حوزه مهدویت از کشور فیلیپین در ارایه مقاله خود با عنوان "بازگشت امام مهدی (عج) و حضرت عیسی (ع)؛ رستاخیزشناسی تطبیقی" که در کمیسیون شماره یک هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت ارایه شد، گفت: مقاله حاضر قصد دارد میان اسلام و مسیحیت در زمینه اعتقاد به منجی مقایسه‌ای انجام دهد تا مشترکات و تفاوت‌های میان این دو بیشتر معلوم شود.

وی افزود: شیعیان دوازده امامی در میان مذاهب و فرق اسلامی بیشتر بر روی مسئله مهدویت تکیه دارند و مسئله امام مهدی یکی از ارکان تفکر شیعی را تشکیل می‌دهد.

مرکادو با اشاره به اختلافات شیعه و سنی درباره مسئله جانشینی پیامبر(ص) گفت: این اختلاف بیشتر به شرایط و عملکردها برمی‌گردد که تشیع جانشینی پیامبر را منحصر به امام علی می‌داند اما اهل تسنن ابوبکر را جانشین وی معرفی می‌کنند.

محقق فیلیپینی در مورد مشترکات میان اسلام و مسیحیت در زمینه مسئله مهدویت گفت: در هر دو دین با ظهور منجی جنگی میان نیروهای خیر و شر روی می‌دهد و منجی پیروز می‌شود و جهان پر از عدل و داد می‌گردد.

وی افزود: تفاوت میان اسلام و مسیحیت در اینجا این است که شیعیان برای حکومت حضرت مهدی(عج) زمان بیشتری را قایل‌اند اما طبق نظر مسیحیان با ظهور حضرت مسیح قیامت برقرار می‌شود و حکومت عدل الهی در بهشت برقرار می‌شود.

مرکادو با اشاره به نظر انجیل و قرآن درباره پایان دنیا گفت: هم قرآن و هم انجیل در مورد پایان دنیا این نظر را دارند که با زلزله‌ای تمام دنیا نابود می‌شود و آسما‌ن‌ها، ستارگان، ماه و خورشید نابود می‌گردد. در انجیل تصریح شده که از زمان پایان دنیا تنها خدا (یعنی پدر) آگاهی دارد و پسر و روح‌القدس زمان آن را نمی‌دانند.

این پژوهشگر مسیحی با بیان اینکه طبق نظر انجیل پیامبران همه رستاخیز دارند و مردمی که رنج زیادی دیده‌اند گرداگرد آنها جمع می‌شوند، گفت: طبق نظر اسلام با ظهور حضرت مهدی (عج) خیلی‌ها با ایشان مخالفت می‌کنند اما با درایت ایشان زمین چهره‌ای می‌یابد که بشریت در علم و تکنولوژی هیچ‌گاه به آن دست نیافته است.

وی افزود: طبق نظر اسلام در زمان ظهور امام مهدی (عج) ماتریالیسم به طور کامل در جهان تحقق یافته و ظلم و جنگ و کشتار جهان را دربر گرفته است و به همین دلیل در زمان ظهور امام مهدی(عج جنگی میان پیروان ایشان و دشمنان برقرار می‌شود. همان‌گونه که در انجیل نیز به جنگ نهایی یعنی آرماگدون اشاره شده است.

مرکادو با اشاره به دیدگاه اسلام درباره مسیحیان در دوره ظهور گفت: مسلمانان معتقدند مسیحیان نیز در زمان حضرت مهدی حضور دارند و همه با مسلمانان یک جامعه می‌شوند.

وی به نگاه قرآن به مسئله قیامت نیز اشاره کرد و ادامه داد: طبق نظر قرآن که موافق با نظر انجیل است با نواخته شدن صور اسرافیل قیامت برپا و همگان برای اجرای عدالت در محضر حضرت حق جمع می‌شوند.

شایان ذکر است، هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت 23 و 24 تیر در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 52479

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha