رسانه های مدرن باید در طول رسانه های مهدویت قرار گیرند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که رسانه های مدرن قابلیت ارائه فرهنگ مهدوی را دارند گفت: رسانه های مدرن باید در طول رسانه های مهدویت قرار گیرند.


به گزارش خبرنگار شبستان، سرلشگر دکتر سید حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم اختتامیه هفتمین همایش دکترین مهدویت گفت: رسانه های مدرن یعنی رادیو و تلویزیون، روزنامه ها، اینترنت و غیره برای آن که بتوانند رسانه زمینه ساز و مروج فرهنگ مهدوی باشند باید در طول رسانه های الهی و معنوی قرار گیرند.
وی افزود: امروزه غرب مدعی است فناوری مدرن که ریشه در غرب دارد، فقط می تواند به عنوان مبلغ فرهنگ غرب استفاده شود و مناسب سایر فرهنگ ها نیست. متاسفانه کارشناسان کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای مستقل نیز از همین الگو پیروی می کنند و معتقد هستند که رسانه های غربی تنها مختص فرهنگ غربی است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در عرصه نظامی برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سی سال ثابت کردیم که می توان تکنولوژی غربی را در راه آرمان های اسلامی به کار گرفت گفت: این تجربه ثابت می کند که فناوری رسانه مدرن قابلیت ارایه فرهنگ اسلامی، عیسوی و موسوی را دارد.


فیروزآبادی تصریح کرد: متاسفانه در نتایجی که در پایان این همایش خوانده شد نیز بیان شد که این رسانه چون منشا ساختش غرب است امکان به خدمت گرفتن آن برای مسائلی نظیر دین، اخلاق، علم و عدالت وجود ندارد؛ در صورتی که تجربه ما عدم صحت این موضوع را ثابت کرده است.
وی فناوری موجود جهان را اجزای سیستمی دانست که غرب برای ارایه فرهنگ خود و انحطاط و به برده گرفتن ملل دیگر طراحی کرده است، اما پیامبران آمده اند که به انسان کرامت بخشند و او را به سمت سوق دهند.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: رسانه های معنوی که عبارتند از انبیا، کتاب خدا، اولیا، علما، مساجد، منابر، محراب نماز و محراب جنگ، شهدا، جانبازان و غیره باید در درجه ای بالاتری از رسانه های مادی قرار گیرند. به عبارت دیگر رسانه های مدرن باید در طول رسانه های معنوی قرار گیرند.


فیروزآبادی با بیان اینکه فرهنگ و ادبیات مقاومت، فرهنگ منجی باوری است گفت: همه ادیان الهی و فلسفه های برخاسته از نگاه الهی به دنبال منجی و موعودی هستند که بتوانند بشر را از ظلمت و جور نجات دهند و به آزادی و عدالت و بندگی برسانند.
وی یادآور شد: هر حرکت مقاومتی در هر نقطه عالم علیه ظلم و بی عدالتی و استکبار در حقیقت حرکتی مهدوی باورانه و منجی باورانه است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح از ریاست الازهر نیز سپاسگزاری کرد که بعد از انقلاب مردم مصر امسال اجازه برگزاری جشن های نیمه شعبان به مردم این کشور داده و آن را نشانه روشن بینی همه علمای اسلام دانست.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 52227

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha