نیازمند تشکیل کنسرسیومی برای مدیریت رسانه‌های مهدوی هستیم

عطاریان نژاد با انتقاد از عدم مدیریت رسانه‌های مهدوی، تربیت، اعتلای اخلاق و آموزش مهدوی را از ویژگی های رسانه های زمینه ساز دانست و گفت: نیاز به تشکیل کنسرسیومی برای مدیریت رسانه‌های مهدوی داریم.

به گزارش خبرنگار شبستان، عصاریان‌نژاد، دبیر کمیسیون شماره سه همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با ارایه گزارشی از مقالات ارایه شده در این کمیسیون گفت: این کمیسیون به مجموعه فعالیت‌های دانشگاه عالی دفاع ملی اختصاص داشت که مجموعا 83 مقاله به دبیرخانه دانشگاه عالی دفاع ملی در موضوع الزامات راهبردی زمینه‌سازی ظهور ارسال شد.

وی افزود: از میان این مقالات 14 مقاله برگزیده شد که پنج مقاله از آنها به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسوی بود که مجموعه مقالات بر اساس تعریف کلیدی از رسانه شکل گرفت.

دبیر کمیسیون شماره سه همایش دکترین مهدویت گفت: اگر رسانه را ابزاری برای برقراری ارتباط جدید در نظر بگیریم در عصر جدید این ارتباطات دارای پنج رویکرد سرعت، کیفیت، تنوع، حجم و گستردگی انتقال اخبار است.

عصاریان‌نژاد با اشاره به اینکه دین مجموعه‌ای از رسانه‌ها است، گفت: رسانه‌های بنیادین توسط دین با بعثت حضرت رسول معرفی شد، به عنوان مثال نماز که نوعی ارتباط با خالق است یک رسانه دینی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های رسانه‌های زمینه‌ساز گفت: تربیت، اعتلای اخلاق، آموزش مهدوی و غیره لازم است تا در رسانه‌های زمینه‌ساز با مجاهدت فراوان دنبال شود.

دبیر کمیسیون شماره سه همایش دکترین مهدویت با اشاره به موضوعات مقالات ارایه شده به این کمیسیون گفت: بعد از ترسیم سیاست‌های راهبردی، الزامات راهبردی رسانه زمینه‌ساز مورد بررسی قرار گرفت و به زعم کارشناسان این کمیسیون باید برای موفقیت در عرصه رسانه مهدوی نوعی وضعیت‌شناسی از رسانه‌ها صورت گیرد تا بتوانیم این آسیب‌شناسی موقعیت کنونی به سطح کارآمدی از رسانه مهدوی دست یابیم.

عصاریان‌نژاد کارکردهای مطلوب انتقال پیام در رسانه مهدوی را اسوه حسنه، خلق عظیم، تشویق به کار خیر و عمل دانست و گفت: رسانه موفق باید این پیام‌ها را در درون خود داشته باشد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی در مدیریت رسانه‌های مهدوی گفت: رسانه‌های عمومی و ملی کشور حرکت‌های بسیار مفید و مؤثری را در دو سال گذشته در زمینه مهدویت و بر اساس اسلام ناب محمدی انجام دادند اما این حرکت دارای نقیصه عدم مدیریت بود.

دبیر کمیسیون شماره سه همایش دکترین مهدویت تصریح کرد: باید کنسرسیومی تخصصی تشکیل شود تا امکان مدیریت رسانه های موضوعی مهدویت پدید آید.

عصاریان‌نژاد فقدان بانک اطلاعاتی را یکی دیگر از نقاط ضعف رسانه مهدوی عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر مراکز علمی در تدوین سیاست‌ها و راهبردهای رسانه‌ای در کشور کمترین نگاه را به مسایل دینی دارند و عمدتا از قالب‌های رسانه‌ای غربی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید رسانه‌ها به فرهنگ نماز و پر کردن مساجد توجه داشته باشند، همچنین مسایلی نظیر توجه به نقش و اصالت خانواده مسلمان باید در اولویت این رسانه‌ها قرار گیرد.

دبیر کمیسیون سه همایش دکترین مهدویت با اشاره به رسانه مطلوب مهدوی گفت: رسانه جامعه اسلام پسندیده نیست که فعالیت خود را در مسایلی نظیر غیبت و مسخره کردن دیگران و ترویج مسایلی که در رسانه‌های غربی باارزش است، قرار دهند بلکه رسانه زمینه‌ساز باید رسانه هدایت و رحمت باشد و اخلاق، عدالت، آزادی و برابری را ترویج کنیم.

شایان ذکر است، هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت 23 و 24 تیر در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 52461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha