شرکت‌کنندگان جایزه پیامبر اعظم (ص) نمی‌توانند شخصا ثبت‌نام کنند

دبیر کارگروه علمی جایزه پیامبر اعظم(ص) گفت:شرکت‌کنندگان در بخش‌های چهارگانه جایزه نمی‌توانند شخصا خود را به عنوان نامزد دریافت جایزه به دبیرخانه جایزه معرفی کنند بلکه باید از طریق نهادهای نامزدکننده معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، حسن ظهوری، دبیر کارگروه علمی جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم (ص) در نشست خبری صبح امروز که در پارک فناوری پردیسان برگزار شد با اشاره به عناوین جایزه اظهار کرد: در دوره اول 4 جایزه در 4 بخش الف که با عنوان طرح برتر علوم و فناوری زیستی و پزشکی، بخش «ب» طرح برتر علوم و فناوری نانو، بخش «ج» طرح برتر علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخش «د» دانشمند مسلمان است، جایزه اهدا می‌شود.

 

وی با اشاره به ضوابط شرکت‌کنندگان اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در بخش موضوعات مربوط به جوایز الف، ب و ج باید دارای تابعیت یکی از کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی یا جوامع اسلامی باشند و مستندات لازم برای احراز تابعیت خود را به همراه سایر اطلاعات مربوط به طرح ارایه کنند.

 

وی افزود: شرکت‌کنندگان در بخش جایزه لازم است مسلمان بوده اما الزامی به داشتن تابعیت کشورهای اسلامی ندارند.

 

وی با بیان اینکه نهادهای نامزدکننده لازم است نسبت به شناسایی و معرفی افراد واجدالشرایط اقدام کرده، اظهار کرد: باید کلیه فرم‌ها و اطلاعات مورد نیاز درباره طرح‌ها را به طور کامل تکمیل و سپس برای دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

 

به گفته وی، شرکت‌کنندگان در بخش‌های چهارگانه جایزه نمی‌توانند شخصا خود را به عنوان نامزد دریافت جایزه به دبیرخانه جایزه معرفی نمایند. فرآیند نامزدی به درخواست متقاضیان از طریق نهادهای نامزدکننده صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به داوری این مسابقه اظهار کرد: داوران هر حوزه را یک گروه هفت‌نفره از متخصصان موضوع از ایران، کشورهای عضو سازمان‌ همکاری‌های اسلامی و مسلمانان سایر کشورهای جهان تشکیل می‌دهند که توسط دبیرخانه جایزه انتخاب و به تأیید شورای سیاست‌گذاری جایزه خواهند رسید.

 

به گفته وی، هیئت ‌داوری بر اساس سه مولفه مهم و اصلی دارا بودن نوآوری مشهود، ارایه روش جدید در علم و فناوری و ارتباط محرز طرح با سابقه علمی فرد یا افراد مجری آن، طرح‌های رسیده را بررسی و گزینه‌های برتر را انتخاب و معرفی می‌کنند.

 

ظهوری معرفی دستاوردهای علمی فناوری‌های برتر دانشمندان و فناوران کشورهای اسلامی، تقدیر از صاحبان دستاوردهای علمی و فناوری برتر کشورهای اسلامی و تشویق و ترغیب مسلمانان به تولید علم و فناوری، تقویت جایگاه علم و فناوری در جهان اسلام و هم‌افزایی و هم‌گرایی دانشمندان کشورهای اسلامی، افزایش نقش کشورهای اسلامی در معادلات بین‌المللی از طریق معرفی جایزه به عنوان یکی از نمادهای مهم شایستگی و برتری علمی در سطح جهان را از اهداف و رویکردهای جایزه برشمرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 351472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha