اقتصاد مقاومتی به معنی ریاضت اقتصادی نیست

خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی ریاضت اقتصادی نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، رضا مروتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در همایش ملی منابع طبیعی، جوامع محلی و تشکل های مردمی که در ایستگاه تولید بذور نباتات مرتعی چپرقویمه گنبدکاووس برگزار شد، با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی، برلزوم فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر مردم درحفاظت از منابع طبیعی و بهره برداری از آن تاکید کرد.


وی افزود: در استان گلستان برنامه ریزی های لازم برای نگهداری و بهره برداری بهینه ازمنابع ملی و طبیعی صورت گرفته است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین ایجاد توازن بین توسعه جامعه و منابع طبیعی را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و بر توجه به آن تاکید کرد.


مروتی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: تحقق این خواسته رهبری درحوزه های مختلف از جمله منابع طبیعی تنها با تکیه بر منابع داخلی و ظرفیت های مردمی امکان پذیر است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی ریاضت اقتصادی نیست، تصریح کرد: ظرفیت های متنوع گلستان در حوزه منابع طبیعی می تواند این استان را به عنوان پایلوت کشوری در استفاده از تشکل های مردمی در حفاظت از منابع طبیعی مطرح کند.


وی همچنین با تاکید بر اینکه برای حفظ و حفاظت از منابع طبیعی به صورت دولتی و ملی باید برنامه ر یزی های زیادی صورت گیرد، گفت: اهمیت و ارزش منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست و طبیعت سبز به عنوان یک موهبت خداوندی با آغوش باز پذیرای جوامع بشری بوده است.


مروتی افزود: فعالیت های بشری بعد از انقلاب صنعتی در جهت بهره برداری این منابع بوده که خارج از ظرفیت بازتوانی طبیعت است.


به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، وی ادامه داد: امروزه کشورهای توسعه یافته بر این باور رسیده اند که اگر در طبیعت توازن برقرار نشود توسعه ای در کار نخواهد بود و لذا تمام تلاششان این است تا در کنار بستری آرام این توازن برقرار شود و باعث ارتقای صنعت و توسعه شود.


در پایان این همایش که رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و برخی مسئولان استانی و محلی، کارشناسان منابع طبیعی و نمایندگان ایلات و عشایر 6 استان کشور در آن حضور داشتند، اسناد طرح مرتع داری برخی مرتع داران استان گلستان به آنان تحویل شد.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 351549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha