رسانه ها باید زمینه های لازم را جهت بالندگی مردم در جامعه فراهم کنند

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد، از رسانه ها به عنوان زمینه سازان بالندگی مردم در جامعه یاد کرد و اظهار داشت: مهم ترین نقطه مشترک فعالیت روابط عمومی و رسانه پرورش افکار مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی، استاندار یزد، ظهر امروز (19 اسفند ) در گردهمایی مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان، از روابط عمومی ها به عنوان چشم و چراع هر سازمان و موسسه یاد کرد و گفت: مهم ترین هنر مسئولان روابط عمومی ادارات انتقال اطلاعات صحیح و به روز به مردم است.

 

وی با بیان اینکه سیاست های روابط عمومی هادر دستگاه های دولتی باید در راستای سیاست های کلی دولت باشد، افزود: ما معتقدیم که روابط عمومی ها باید همسو با مردم و همگام با دولت فعالیت کنند.

 

میر محمدی، با اشاره به رابطه نزدیک روابط عمومی ها با رسانه ها تصریح کرد: مهم ترین نقطه مشترک فعالیت روابط عمومی و رسانه پرورش افکار مردم است.

 

وی با اشاره به ظرافت های موجود در بحث انعکاس خبر، اضافه کرد: سیاست کلان کشور به ما اجازه نمی دهد تا به فرهنگ کشور لطمه وارد کنیم.

 

وی بر لزوم جهت دهی به افکار عمومی تاکید کرد و ادامه داد: روابط عمومی ها و به ویژه رسانه ها باید به دنبال برقراری آرامش در جامعه باشند و نباید با مطرح کردن مسائلی مبهم برای مردم ایجاد دغدغه کنند.

 

استاندار یزد، خبرنگاری را وظیفه ای حساس و هنری بالا دانست و اظهار داشت: رسانه ها باید در انتشار اخبار خود بر فضای حاکم بر جامعه توجه داشته باشند.

 

وی با اشاره به رقابت موجود در بین رسانه ها افزود: متاسفانه گاهی شاهد هستیم که این رقابت به جدال رسانه ای تبدیل می شود که این امر به هیچ وجه شایسته نیست.

 

رئیس شورای هماهنگی و روابط عمومی های استان، تصریح کرد: هر رسانه ای که دارای ادعا می باشد باید ادعای خود را در مطالب و اخبار تولیدی خود به نمایش بگذارد.

 

وی تاکید کرد: روابط عمومی ها و رسانه ها باید از نظر علمی، فرهنگی و... خود را تقویت و مطالبی را تولید کنند که مورد استفاده و مطالعه همگان قرار بگیرد.

 

میر محمدی، افزود: رسانه ها باید در اخبار خود اسباب رشد وپویایی مردم، کاهش آسیب ها، افزایش نشاط و گسترش فرهنگ و... را در نظر داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه ادبیات رسانه باید به گونه ای باشد که باعث جذب مخاطب شود اذعان داشت: رسانه ها باید زمینه های لازم را جهت بالندگی مردم در جامعه فراهم سازند.

 

پایان پیام/



 

کد خبر 351584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha