افزایش 30 درصدی پذیرش حوزه علمیه استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه علمیه استان یزد، از افزایش 30 درصدی پذیرش حوزه های علمیه استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت‌الاسلام محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد، در خصوص پذیرش سال جاری حوزه علمیه استان یزد گفت: همزمان با پذیرش حوزه های علمیه سراسر کشور، پذیرش حوزه علمیه یزد نیز آغاز شده و علاقه مندان تحصیل در این حوزه می توانند جهت ثبت نام به سایت معاونت آموزش به نشانی www.howzeh-qom.com مراجعه کنند.

 

وی با اعلام افزایش 30 درصدی ظرفیت مدارس علمیه استان اظهار داشت: در سال جدید تحصیلی 500 نفر جهت تحصیل در حوزه‌ علمیه یزد پذیرش شده اند.

 

شمس، افزود: سال گذشته بالغ بر 500 نفر متقاضی ورود به حوزه علمیه استان یزد بودند که در نهایت 350 نفر توانستند، حد نصاب های لازم را کسب کرده و وارد حوزه استان شوند.

 

این استاد حوزه، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای افزایش ظرفیت، ابراز داشت: امسال توانستیم با اقدامات عمرانی سه مدرسه علمیه را به جمع مدارس استان افزوده و در نهایت ظرفیت را 30 در صد افزایش دهیم.

 

وی سه مدرسه علمیه محسنیه (مختص دانشگاهیان)، ملا اسماعیل(جهت سفیران هدایت) و بهاباد، را مراکز جدید حوزه علمیه یزد عنوان کرد که از امسال اقدام به پذیرش طلبه خواهند کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه، وی ادامه داد: همچنین برای اینکه بتوانیم افراد توانمند را وارد حوزه استان کنیم علاوه بر تبلیغات در سطح شهر طی جلسه‌ای با آموزش و پروش استان هماهنگی لازم برای تشویق دانش آموزان برای ورود به حوزه به عمل آمده است.

 

مدیر حوزه علمیه استان یزد، در پایان، مهلت ثبت نام را تا 25 فروردین سال آینده اعلام کرد و یاد آور شد: پس از اعلام نتایج، از افرادی که در آزمون پذیرفته شده باشند مصاحبه به عمل آمده و پذیرفته‌شدگان از ابتدای سال تحصیلی جدید مشغول تحصیل خواهند شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 351597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha