افتتاح کانون فرهنگی و هنری روایان شهادت در استان یزد

خبرگزاری شبستان: همزما ن با سالروز تاسیس کانون های مساجد کشور، کانون فرهنگی و هنری راویان شهادت در استان یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد، صبح امروز (20 اسفند) در مراسم افتتاح کانون فرهنگی و هنری راویان شهادت یزد، با بیان اینکه هدف از تاسیس کانون در مساجد ایجاد موسسه ای جهت انجام فعالیت های فرهنگی مسجد نیست، گفت: هدف از تاسیس کانون های فرهنگی و هنری تقویت و ساماندهی فعالیت های موجود در مساجد است.

 

وی مهم ترین ویژگی فعالیت های مساجد را مردمی بودن این فعالیت ها دانست و اضافه کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای تقویت و جذب کمک های مردمی در مساجد جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن برنامه ها، فعالیت خواهند کرد.

 

وی با اشاره به انجام برنامه های متنوع در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد افزود: برگزاری دوره های آموزشی، مسابقات مختلف، اردوهای فرهنگی و تفریحی، انجام برنامه های متنوع قرآنی، حمایت از گروه های تواشیح، تئاتر، سرود مسجدی و... از جمله این برنامه هاست.


وی طرح تلاوت نور را یکی دیگر از فعالیت های شاخص کانون ها دانست و عنوان کرد: این طرح به عنوان ماندگارترین طرح قرآنی کشور اکنون در اکثر مساجد استان به صورت قرائت یک صفحه از قرآن هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در حال انجام است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد، از روحانی مساجد به عنوان سرمایه اصلی هر مسجد یاد کرد و ادامه داد: روحانیون باید با هماهنگی بین بخش های مختلف فعال در مساجد مانع تفرقه در فعالیت های مسجد شوند.

 

وی با بیان اینکه مشکلات فرهنگی موجود در جامعه لزوم تشکیل کانون های فرهنگی و هنری را در مساجد نمایان می سازد افزود: هئیت امنای مساجد نباید کانون را از مسجد جدا بدانند بلکه باید از کانون ها در اجرای برنامه های مختلف استفاده کنند.

 

لازم به ذکراست، این مراسم با حضور امام جماعت، هیئت امناء و جمعی از اهالی محل برگزار شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 351839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha