500اصله نهال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان کاشته شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از کاشت 500 اصله نهال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه این استان به یاد شهدا و همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان،حجت الاسلام ˈعبدالله واحدیˈ(20 اسفند) افزود: در اجرای برنامه های مشترک اداره کل اوقاف و امور خیریه با دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی این استان، در طرح کاشت نهال به یاد شهدا در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان شرکت کرد.


وی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، بیش از 500 اصله نهال در این استان و در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه کاشته شد تا فضای بصری زیبایی در این اماکن مقدس و متبرک ایجاد شود.


واحدی تصریح کرد: درختکاری سنت حضرت علی (ع) محسوب می شود و در روایات بسیاری خوانده ایم که این حضرت در ایام کهن سالی نیز به کاشت درخت و حفر چاه اقدام می کردند و سپس با وقف آن، بخش اعظمی از جامعه اسلامی به ویژه ایتام را از مواهب الهی آن بهره مند می ساختند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: کاشت نهال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه این استان نیز همزمان با هفته منابع طبیعی و با هدف توجه به فرهنگ علوی و توسعه فضای طبیعی انجام شد.


واحدی ابراز امیدواری کرد: این قدم ها بتواند در سال های آینده با قدرت بیشتری برداشته شود تا در توسعه و ترویج فرهنگ نگهداری از درخت و درختکاری مفید باشد.


به گزارش روابط عمومی اداره اوقاف وامور خیریه استان سمنان ،وی افزود: در این طرح، درختان متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوای این استان در مناطق مختلف کاشته می شود تا مردم در سال های آینده از مواهب آن بهره مند شوند.


در آیینی که به صورت نمادین در امامزاده علی ابن اشرف (ع) سمنان برگزار شد، مدیران کل اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی استان سمنان به همراه جمعی از مسوولان و ... چند اصله نهال مثمر زیتون کاشته شد.


پایان پیام/.
 

کد خبر 351853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha