برپایی سفره های هفت سین در گلستان ایران/ 2 برابر شدن غرفه صنایع دستی

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی گلستان از 2 برابر شدن غرفه های صنایع دستی و سوغات استان خبر داد و اعلام کرد: سفره های هفت سین در سراسر گلستان پهن می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در نشست خبری امروز (20 اسفند) با خبرنگاران اظهارداشت: برپایی سفره هفت سین در سراسر استان هرساله انجام می شود که امسال با شرایطی مضاعف تر نسبت به سال های گذشته برپایی سفره های هفت سین را خواهیم داشت.


وی با اعلام استقرار پنج پایگاه امداد خودرویی در گلستان، عنوان کرد: این پایگاه ها جهت رفع نقایص خودرو مسافران در کاهش دغدغه های آن ها در این خصوص برپا می شود.


دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی افزود: در ایام نوروز 32 پایگاه نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت در سطح استان فعال خواهند بود.


عدم مشکل در توزیع فرآورده های نفتی
عباسی با بیان اینکه در پخش فرآورده های نفتی در گلستان مشکلی نداریم، تصریح کرد: طبق هماهنگی های لازم با سازمان هواشناسی، اطلاعات این بخش یک روز جلوتر جهت برنامه ریزی های ستاد خدمات سفرهای نوروزی به دست ما می رسد.


وی از توزیع 2 میلیون برگه معرفی گلستان به مسافران نوروزی اشاره کرد و اذعان داشت: نقشه استان، بروشور، کتابچه، پوستر و ساک دستی از اقلام تبلیغی در این زمینه هستند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تبلیغات صدا و سیما در معرفی جاذبه های استان را مهم دانست و اظهار داشت: صدا و سیمای گلستان از 28 اسفند لغایت 15 فروردین 93 هر شب به اجرای برنامه ای تحت عنوان «هفت سین» در قالب معرفی آداب و رسوم اقوام مختلف گلستان خواهد پرداخت.


استقرار منظم چادرهای مسافران در دو مکان شهر گرگان
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی گلستان افزود: با توجه به همکاری شهرداری ها و دستگاه های اجرایی مربوطه، بحث اخلاق محوری، اقامت و ماندگاری مسافران در گلستان از اولویت های ستاد است که در دستور کار قرار گرفته است.


وی به تعهد شهرداری ها در خصوص اسکان چادرهای سطح شهر اشاره کرد و افزود: برای این کار دو مکان بازارچه مطهری و پارکینگ پنج آذر در نظر گرفته شده که با تمرکز برپایی چادرها در مکان های مشخص، از پراکندگی آن های در سطح شهر جلوگیری شود.


عباسی با بیان اینکه خودپردازها به طور منظم در ایام عید فعال هستند، تصریح کرد: با توجه به کاهش حمل پول توسط مسافران و بهره مندی بیشتر از دستگاه های خودپرداز، طبق هماهنگی های لازم با بانک ها سعی شده ارائه خدمات به مشتریان بدون مشکل صورت گیرد.


2 برابر شدن غرفه های صنایع دستی و سوغات گلستان در سطح استان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از دو برابر شدن غرفه های صنایع دستی، سوغات گلستان و ملزومات سفر گردشگران نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این راستا تعداد 410 غرفه تدارک و آماده سازی شده اند.


وی ادامه داد: تعداد 35 آلاچیق و سیاه چادر در کنار برج تاریخی جهان در گنبدکابوس و کل استان تدارک دیده شده که با ارائه غذاها و شیرینی های سنتی اقوام گلستان از مسافران پذیرایی کنند.


عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر قیمت اماکن اسکان مسافران در ایام نوروز، طی جلسات متعدد با فرمانداران و شهرداران، سعی می شود با اعمال نظارت فعال تر در سطح استان، شاهد تغییرات زیاد نرخی در این زمینه نباشیم.


دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی در خصوص نحوه شمارش مسافران ورودی به گلستان، گفت: با وجود تردد شمارهای نصب شده در ورودی و خروجی شهرهای مختلف استان، می توانیم تا حدی به آمار مسافران وارد شده به استان دست یابیم.


عباسی ادامه داد: همچنین در این زمینه با توجه به بهره گیری از روش های مرسوم، اقدام به شمارش مسافران نوروزی استان خواهیم کرد، که البته این آمار صد در صد نخواهد بود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان همچنین به کمک مجتمع های اقامتی گلستان در ثبت تعداد مسافران اشاره کرد و افزود: در این زمینه می توان از سوی بازرسان و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تا حدی به تعداد مسافران عبوری و اسکان یافته دست یافت.


برپایی خانه جهانگرد در ورودی های استان
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی با اعلام برپایی خانه های جهانگرد در ورودی های استان، اظهار داشت: این اقدام در پارک ملی گلستان، خوش ییلاق نوکنده و توسکستان در دستور کار قرار دارد که ارائه بروشور و اطلاعات لازم جهت شناساندن و معرفی استان، از جمله اقدامات آن ها است.


وی فعال بودن سه دستگاه بلوتوث در مکان های مختلف را از دیگر اقدامات در بحث اطلاع رسانی عنوان کرد و افزود: این سه دستگاه در ورودی های گلستان، خانه جهانگرد نوکنده، بافت قدیم گرگان و برج تاریخی جهان در گنبد کابوس فعال خواهد بود.


عباسی به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مهم دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش به سزایی در معرفی استان خود دارند که باید با جدیت به این عرصه ورود یابند.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 351962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha