6 هزار و 385 دانش آموز همدانی با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شدند

خبرگزاری شبستان: رییس پلیس راه استان همدان گفت: در طی 11 ماهه سال جاری 6 هزار و 385 دانش آموز همدانی با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، سرهنگ محمدخیری، رییس پلیس راه استان همدان، بعداز ظهر امروز(21 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: 6 هزار و 385 دانش آموز، 4هزار و 349 نفر از افراد ساکن در روستا، 285 مدیر شرکت باربری و شمار زیادی راننده در طی سال جاری با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شدند.
 

وی افزود: به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک کارشناسان پلیس راه اقدام به آموزش جوامع هدف از جمله روستائیان، دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و فعالان در ناوگان حمل و نقل عمومی کرده اند.
 

وی تصریح کرد: همچنین در طی 11ماهه گذشته از 264 راننده آزمایش تست الکل از 3 هزار و 21 نفر تست موادمخدر گرفته شده است.
 

رییس پلیس راه استان همدان، ابراز کرد: بررسی کارنامه طرح راهداری زمستانی نشان از توفیق عوامل مختلف در کاهش سوانح جاده ای بوده است و در این طرح شاهد کاهش 21 درصدی سوانح فوتی نسبت به زمستان سال گذشته بودیم.
 

سرهنگ خیری، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود در این مدت، سوانح خسارتی 26 درصد و سوانح منجر به جرح نیز هفت درصد کاهش داشته است.
 

وی با بیان اینکه اکثر تخلفات رانندگی در سطح روستاهای همدان مربوط به ماشین آلات کشاورزی و موتورسیکلت است، گفت: 40 درصد از تصادفات ناشی از خستگی، خواب آلودگی، خوردن و آشامیدن، صحبت کردن با موبایل و سرعت غیرمجاز است.
 

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات درساعت 4 صبح الی 8 شب رخ می دهد، افزود: این ساعات، 53 درصد از تصادفات را شامل می شوند.
 

رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: مجموع سوانح جرحی، فوتی و خسارتی در طرح زمستانی امسال که از 25 آذر آغاز شده و تا 20 اسفند ادامه داشت 17 درصد تقلیل یافته است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 352327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha