نمایشگاه حریم حوراء مجموعه ای بی نظیر در سطح ملی است

خبرگزاری شبستان: مدیر آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد، از نمایشگاه حریم حوراء به عنوان مجموعه ای بی نظیر در سطح ملی یاد کرد.

حجت الاسلام رضا رویت، مدیر آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد، با اشاره به تقارن سال نو با ایام فاطمیه از برنامه های ویژه این امامزاده جهت رفاه حال مسافران نوروزی همراه با حفظ حرمت این ایام خبر داد و به خبرنگار شبستان از یزد، گفت: برپایی پروژه نمایشگاه حریم حوراء یکی از برنامه های این امامزاده است.


وی تصریح کرد: مجموعه نمایشگاهی حریم حوراء در ایام فاطمیه مجموعه ای از حوادث تاریخی زمان حضرت فاطمه زهرا(س) و ماجرای شهادت آن بانوی اسلام را به تصویر می کشد.

 

رویت، از این مجموعه به عنوان مجموعه ای بی نظیر در سطح ملی یاد کرد و اظهار داشت: پروژه نمایشگاهی حریم حوراء به صورت حجمی و در مساحت 1800 متر مربع احداث شده است.

 

وی زمان افتتاح این پروژه را 22 اسفند ماه اعلام کرد و افزود: به دنبال آن هستیم تا با حضور یکی از مسئولان کشوری و مسئولان استان این نمایشگاه را افتتاح کنیم.

 

مدیر آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع)، بر استفاده از ظرفیت های تبلیغی جهت اطلاع رسانی این پروژه عظیم را یادآور شد و گفت: تعامل با دیگر نهاد ها جهت اطلاع رسانی همگانی این نمایشگاه ضروری است.

 

وی مهم ترین هدف این نمایشگاه را ترویج و تبیین سیره و عظمت شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و اضافه کرد: حریم حورا نمایشگاهی است که در نظر دارد از ولادت حضرت زهرا (ص) تا شهادت آن حضرت را در بخش‌های مختلف نمایشگاهی ارائه کند.

 

رویت، افزود: این پروژه از بخش‌های کعبه، ولادت حضرت محمد(ص)، واقعه غدیر، رحلت پیامبر(ص)، سقیفه بنی‌ساعد، باغ فدک، کوچه‌های بنی هاشم، خانه حضرت زهرا(س)، قبرستان بقیع همچنین ماکت در شکسته منزل علی ابن ‌ابیطالب(ع) برای ارائه ماجرای شهادت حضرت زهرا(س) و سیر تاریخی این واقعه جانگداز تشکیل شده است.

 

وی در پایان تصریح کرد: برپایی سفره هفت سین با محوریت امام زمان(عج) در کنار این امام زاده واجب التعظیم از سایر برنامه های این نمایشگاه می باشد.

 

پایان پیام/

کد خبر 352434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha