ضرورت حفظ حرمت ایام فاطمیه در نوروز/مدیریت رهبرانقلاب بی نظیراست

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید براینکه مردم در نوروز 93 حرمت ایام فاطمیه را حفظ کنند، گفت: شئونات ایام فاطمیه در کنار برگزاری آداب و رسوم نوروز حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ظهر امروز(23 اسفند) در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ضروری است تا فرهنگ وسیره حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه ترویج شود تا بانوان به‌خصوص دختران ایران اسلامی، با این بانوی بلند مرتبه بیشتر آشنا شوند.
 

وی افزود: باید مراقب باشیم تا در این ایام حرمت حضرت زهرا (س) حفظ شود و در این زمینه لازم است فعالیت های تبلیغی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ویژه ای انجام شود.
 

وی تصریح کرد: صله رحم و دستگیری از مستمندان از جمله سنت های نیک دین اسلام است که در ایام نوروز بیشتر از گذشته به آن پرداخته می شود که مردم باید در نوروز پیش رو در کنار پرداختن به این آداب و رسوم خوب شئونات ایام فاطمیه رانیزحفظ کنند.
 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: حضرت فاطمه (س) با عمر کوتاه، سرور و سالار زنان عالم بوده و در تاریخ زنی از نظر کمال و بزرگی مانند ایشان نبوده و باید ارزش های این بانوی بزرگوار در بین بانوان جامعه اسلامی تبیین و نهادینه شود.
 

آیت الله محمدی با اشاره به در پیش رو بودن چهارشنبه سوری اضافه کرد:چهارشنبه سوری و ایین های مخرب آن خرافات بوده و در سال های اخیر مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.
 

وی عنوان کرد: والدین باید جوانان را از انجام کارهای خطرناک از جمله روشن کردن آتش و پریدن از روی آن به مناسبت این روز باز داشته تا حق هیچ یک از افراد به دلیل این کارهای بیهوده از بین نرود.
 

آیت الله محمدی بیان داشت: خداوند به ایران اسلامی همیشه عنایت دارد که از عنایت های ویژه همین انقلاب اسلامی است زیرا در بسیاری از کشورهای اسلامی یا انقلاب اسلامی رخ نداده یا مانند مصر انقلاب مردم سرانجام خوبی پیدا نکرده است.
 

مدیریت رهبرانقلاب اسلامی در دنیا بی نظیر است

وی اضافه کرد: امامت مردم ایران اسلامی در این چند سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است یک نعمت و عنایت ویژه است به طوری که نوع مدیریت و رهبری مقام معظم رهبری در دنیا بی نظیر است و همگان حتی بیگانگان به آن اذعان دارند.
 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ابراز کرد:بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) با متراژهای بالای هزار متر آماده واگذار به استان ها برای ایجاد یک زائر سرا برای هر استان است که امیدوار هستیم با حمایت های انجام شده یک قطعه از این زمین ها برای استان همدان تخصیص یابد و با کمک های مردم و مسوولان نیز احداث شود.
 

وی با بیان اینکه ساخت این زائر سرا موجب رفاه بیشتر هم استانی ها در هنگام اقامت در مشهد مقدس خواهد شد ادامه داد:حسینیه همدانی ها در شهر مقدس مشهد به دلیل وجود برخی مشکلات غیر قابل استفاده است.
 

وی با تاکید بر رعایت اقتصاد مقاومتی افزود:خلق اقتصاد مقاومتی در گرو رعایت 10 ماده است که که صرفه جویی به خصوص در منابع ملی از مهمترین راه های دستیابی به این اقتصاد است.
 

پایان پیام/

کد خبر 352709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha