بازارچه های صنایع دستی در استان اردبیل ایجاد می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بازارچه های صنایع دستی در استان اردبیل همزمان با ایام تعطیلات نوروزی ایجاد می شود.

یحیی نقی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: هماهنگی های لازم با مجموعه شهرک های صنعتی اردبیل انجام یافته تا محلی برای کارگاه های صنایع دستی و ایجاد بازارچه پیش بینی شود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، افزود: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته، شاهد این باشیم که شهرک یا بازارچه صنایع دستی در استان اردبیل به صورتworkshop و درفضای بسیار مناسب و با معماری سنتی در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل افتتاح شود.


نقی زاده، ادامه داد: با توجه به اینکه رشته های صنایع دستی در حال منسوخ شدن و فراموشی است، ما علاوه بر ایجاد بازارچه های صنایع دستی، نسبت به مستند سازی و تهیه فیلم از مراحل تولید و تهیه مواد اولیه کرده ایم و در تلاش هستیم سالانه 2 الی 3 رشته از رشته های صنایع دستی استان را مورد پژوهش قرار داده و مستندسازی کنیم.


این مقام مسئول، با بیان اینکه تجلیل از پیشکسوتان و سرکشی به آنها جزو برنامه های اولویت دار مجموعه میراث فرهنگی است، بیان داشت: در این راستا نیز سعی می کنیم ماهانه یک یا دو هنرمند پیشکسوت صنایع دستی استان را تکریم وتجلیل کنیم تا توانسته باشیم دین خود را به این هنرمندان ادا کنیم.


تشکل های صنفی صنایع دستی شکل گیرد

وی، با اشاره به ضرورت تشکیل تشکل های صنفی صنایع دستی در استان اردبیل، یادآور شد: ایجاد و تقویت بازارچه مجموعه شیخ صفی الدین اردبیل، فعال کردن موزه صنایع دستی و حمایت از تشکل های صنفی در قالب حمایت از تولید، بسته بندی مناسب و صادرات محصولات آنها از جمله برنامه های مجموعه میراث فرهنگی است.


نقی زاده، با یادآوری ضرورت احیا و توسعه رشته های صنایع دستی در استان اردبیل، تصریح کرد: بازارچه های صنایع دستی هم در شهرستان اردبیل و هم در دیگر شهرستان ها برپا خواهد شد و مسافران می توانند از محصولات صنایع دستی این استان، هم به عنوان جاذبه گردشگری و هم به عنوان توشه و سوغات از آن استفاده کنند.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای رفاه حال مسافران نوروزی، بیان داشت: همانند سال های گذشته ستادی به ریاست استاندار و با عضویت تمام دستگاه های خدمات رسان در امر سفر و مسافر تشکیل شده است.


این مقام مسئول، در پایان سخنان خود، گفت: استان اردبیل در بحث های امنیت و ایمنی مسافر، بهداشت، اسکان رسمی و اضطراری، تامین مایحتاج و آذوقه به مانند نان، میوه، گوشت مرغ و گوشت قرمز، رستوران ها و غذاخوری ها، خدمات شهری و آراستگی شهری، اطلاع رسانی و بحث رسانه ها و مطبوعات، تولید و توزیع اقلام راهنمای مسافر، امداد و نجات و اورژانس آمادگی کامل دارد.


پایان پیام/

 

کد خبر 352913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha