گزیده کتاب «فاطمه(س) الگوی همه» در ویترین کتابفروشی ها

کتاب«فاطمه الگوی همه» به قلم اسدالله محمدی‌نیا، گزیده‌ای از منزلت و جایگاه حضرت زهرا(س) را روایت می‌کند. این کتاب به تازگی از سوی انتشارات سبط اکبر منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب «فاطمه الگوی همه» در چهار فصل با عنوان‌های «درس‌هایی از زندگی حضرت فاطمه(س)»،«اسماء و القاب حضرت فاطمه(س)»،«منزلت حضرت زهرا(س) در قرآن کریم و روایات» و «الگوی زندگی» تلاش دارد تا ابعاد مختلف زندگی فاطمه(س) را برای مخاطب تشریح کند.

اثر حاضر گزیده‌ای از کتاب«فاطمه الگوی همه» است که برای کوتاه‌تر شدن متن و کاسته شدن از حجم کتاب برای مطالعه آسان‌تر، خلاصه شده است.

یکی از ویژگی‌های این اثر نثر ساده، روان و داستان‌گونه آن است که ابعاد مختلف زندگی این بانوی بزرگ اسلام را به تصویر می‌کشد.

بنابر گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:«امر به معروف و نهی از منکر دو مورد از واجبات مهم اسلام هستند که اگر به این دو واجب عمل شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. زیرا اگر مردم نسبت به گناهان در جامعه حساس باشند و به مسئولان متخلف تذکر دهند و از کسانی که امر به معروف می‌نمایند دفاع کنند، در نتیجه انسان‌های فاسد و متملق، جایگاهی در جامعه نخواهند داشت و روز ‌به ‌روز ارزش‌های الهی رشد می‌کند و امنیت در جامعه برقرار خواهد شد. اما اگر مردم به بهانه‌های واهی از این مسوولیت مهم شانه خالی کردند و صحنه جامعه را رها ساختند، میدان برای تاخت و تاز مفسدان و اراذل و اوباش باز می‌شود و اگر عده کمی هم اعتراض کنند، خرد خواهند شد. بهترین الگوی عملی ما در این مورد حضرت زهرا (س) است، زیرا ایشان با امر به معروف و نهی از منکر در برابر منحرفان ایستاد و نگفت به من چه مربوط است. لذا حضرت فاطمه (س) در این مورد فرمود: "... والامر بالمعروف مصلحة للعامة" خداوند امر به معروف را برای مصلحت عموم مردم قرار داده است.»

گزیده‌ای از کتاب «فاطمه الگوی همه» با شمارگان هزار نسخه، در 116 صفحه و به بهای 35 هزار ریال برای نخستین بار از سوی انتشارات سبط اکبر منتشر شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 353042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha